شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
پیگیر تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان هستم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر تلاش برای تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۱۴۰۳ ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان تاکید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره تخصیص یارانه خرید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به گروه‌های دانش‌آموزی و معلمان بیان کرد: در تلاشیم برای بخشی از جامعه دانش‌آموزی و معلمان یارانه خرید از سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یارانه را اختصاص دهیم.

به گزارش ایبنا؛ بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نخستین‌بار یارانه خرید به دانش‌آموزان اختصاص پیدا کرد که به‌طور جدی پیگیری نشد.

محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه (۲۹ فروردین ماه) پس از جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه امسال با ابعاد بسیار گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته اتفاق بیفتد.

وی از توسعه برنامه تخصیص یارانه با گروه‌های هدف در مناطق محروم خبر داد. همچنین با استفاده از سامانه‌های فروش برخط که یک گام اصلی برای برقراری عدالت فرهنگی است، گام‌های مهم دیگری را برخواهیم داشت. در خرید برخط‌همزمان با تهران، همه نقاط کشور شامل شهرها و روستاها در مدت ۱۰ دقیقه می‌توانند به سامانه وارد شوند، کتاب خریداری کنند و کتاب‌ها، رایگان درِ منازل به آن‌ها تحویل داده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال، فعالیت‌های فروش برخط را گسترش خواهیم داد، گفت: این شیوه فروش گام بسیار مهمی برای تحقق عدالت فرهنگی است که محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها