شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
اهدا ۵۲ سند دیداری و شنیداری سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰

تعدادی از اسناد و کتاب‌های قدیمی با هدف حفظ و نگهداری از حافظه تاریخی و تمدنی ازسوی مردم، به مراکز مدیریت اسناد استان‌های همدان و قزوین اهداء شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تعدادی از اسناد و کتاب‌های قدیمی با هدف حفظ و نگهداری از حافظه تاریخی و تمدنی از سوی مردم، به مراکز مدیریت اسناد استان‌های همدان و قزوین اهداء شد. بخشی از این اسناد اهدائی مربوط به اسناد خانوادگی حسین‌بن رضی بن مقتدی‌الحسینی معروف به «معین‌الاسلام» و متخلص به «لامع قزوینی» از سادات حسینی و یکی از وعاظ، شاعران و اندیشمندان قزوینی است. این اسناد شامل ۳۰ سند مکتوب مالی و حقوقی مربوط به سال‌های ۱۲۷۶ تا ۱۳۵۰ قمری، و نیز ۵۲ سند دیداری و شنیداری از سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ شمسی است.

همچنین چهار جلد قرآن نفیس و یک کتاب به نام «امثله» که نسخه خطی آن مربوط به دوره زندیه و قاجاریه است از مجموعه شخصی مرحوم حاج نقی شفیعی‌ها به مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین اهدا شد. اهداء پنج جلد کتب چاپ سنگی مربوط به سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۴۵ قمری، یک جلد کتاب چاپ سربی با عنوان «مواهب علیه یا تفسیر حسینی» مربوط به سال ۱۳۱۷ شمسی و ۲ جلد دفتر «حساب بازاری» مربوط به سال‌های ۱۳۱۹ تا ۱۳۲۶ شمسی و نیز چند برگ سند قدیمی از دیگر کتب و اسناد اهدائی به مرکز اسناد مدیریت غرب کشور (همدان) است.

علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان فرهنگ و تمدن کشورمان ایران، چنانچه اسناد و کتاب‌های قدیمی را به‌صورت شخصی نگهداری می‌کنند، با هدف حفاظت از حافظه ملی و تاریخی و میراث کهن سرزمینی، می‌توانند آن را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهداء کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها