پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
«خواب‏‌های زنگ‌دار» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «خواب‌های زنگ‌دار» زندگی‌نامه شهید اکبر خردپیشه شیرازی به قلم رضا وحید به همت واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «خواب‌های زنگ‌دار» زندگی‌نامه شهید اکبر خردپیشه شیرازی به قلم رضا وحید به همت واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

در این کتاب خاطرات رزمنده‎ای را می‎‬ خوانیم که طلبه حوزه علمیه قم، پایه‬ گذار کمیته دِه‎بید فارس، فرمانده گردان تبوک در عملیات بیت‌‏المقدس، مسئول آموزش پادگان ۲۱ حمزه تهران، فرمانده یگان دریایی سپاه، مسئول پادگان شهدای خیبر قم و آموزش سربازان و بسیجیان بود.‬ فرمانده‌ای که سرباز را در اوج نیاز به نیرو در زمان جنگ تحمیلی ترخیص می‌‏کرد تا دل همسرش را به دست بیاورد.

رضا وحید در کتاب «خواب‌های زنگ‌دار» رزمنده‌ای را روایت می‌کند که در هر مسئولیتی که پذیرفت درخشید و سرانجام در عملیات کربلای ۴ در جزیره بوارین به شهادت رسید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

روزهای آموزش که تمام شد، نوبت پذیرش اکبر شد، اما بعد از آموزش گفتند: «چند روز برو مرخصی و شنبه بیا سپاه.»

وقتی بعد از دو سه روز آمد سپاه، دید خبری نیست. هر روز می‌‏آمد و تا ظهر در آسایشگاه می‏‌نشست؛ ولی کسی کاری به او نمی‌‏سپرد. دیگر خسته شده بود. یک روز آمد آسایشگاه و دید تعدادی نیرو آمد. پرسید: «خبریه؟!» گفتند: «قراره توی میدون آستانه رژه بریم.»

تعدادی کلت و کلاش تاشو بود که بچه‏‬‬‬ ها سرش دعوا داشتند. یک تیربار هم کناری افتاده بود؛ ولی کسی به‏ آن محل نمی‌‏گذاشت. شیخ ‏اکبر تیربار را برداشت و روی کولش گذاشت و دو سه ردیف نوار فشنگش را دور کمرش بست و آماده شد برای رژه.

وقتی با آن تیربار سنگین جلوی فرمانده آن وقت سپاه، مرحوم حجت‬ ‎‏الاسلام «ایرانی» رژه رفت، از اکبر خوشش آمد و مشخصاتش را از بچه‌‏ها گرفت.

کتاب «خواب‎های زنگ‎دار» به قلم رضا وحید در ۳۵۲ صفحه و با قیمت ۱۴۰ هزارتومان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد و روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها