پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
قیمت کاغذ تحریر نزولی شد

طبق پیش‌بینی کارشناسان کاهش قیمت ارز طی هفته جاری موجب کاهش قیمت کاغذ تحریر در بازار شد و انتظار می‌رود که این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در نخستین هفته اردیبهشت‌ماه سال جاری، بازار کاغذ با کاهش قیمت بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومانی همراه بود و روند نزولی را طی کرد. پیش از این نیز کارشناسان بازار و فعالان این حوزه از کاهش قیمت کاغذ تحریر خبر داده و نوسانات نرخ ارز را دلیل افزایش بهای آن دانسته بودند. به اعتقاد آن‌ها اگرچه نرخ کاغذ و خمیر کاغذ رشد داشته اما قیمت این کالا در بازار ایران رشد زیادی نداشته است.

پنجشنبه (ششم اردیبهشت‌ماه) هر بند کاغذ تحر یر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ چینی به قیمت یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، این قیمت در هفته گذشته حدود یک‌میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بود.

همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز که هفته گذشته حدود یک‌میلیون و ۱۲۰ هزار تومان در بازار عرضه شده بود، امروز حدود یک‌میلیون و ۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

بهای کاغذ ۸۰ گرمی اما نسبت به هفته قبل تغییری نداشته و هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، ۸۰ گرمی در هفته جاری یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ آن نیز یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

نگاهی به قیمت مقواهای مورد نیاز فعالان چاپ و نشر نیز نشان می‌دهد که بهای کالاهای این حوزه تغییر چندانی نداشتند و مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است. کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۴۰ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

قیمت کاغذ تحریر نزولی شد

به گزارش خبرنگار ایبنا، نگاهی به بهای سایر ملزومات حوزه چاپ و نشر نشان می‌دهد که هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۳۰ تا ۳۴۵ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۵ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۴۰ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۸ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۹۰ هزار تومان است.

هر گالن الکل ایزوپروپیل نیز حدود ۸۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده، همچنین زینک دو ورقی چینی حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان است.

بر این اساس، پیش‌بینی‌ها این است که قیمت کاغذ و سایر ملزومات این حوزه به دنبال ثبات بهای ارز در بازار تداوم داشته باشد و این ثبات می‌تواند به رونق فعالیت‌های اقتصادی فعالان بخش‌های مختلف صنعت سترگ چاپ و نشر کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها