پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
انتشار فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب»/ راهیابی به بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش‌آموزی

هرمزگان - فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد و هرمزگانی‌ها به بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش‌آموزی کشور راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، رویدادهای فرهنگی، هنری و ادبی هرمزگان در قالب این بسته خبری از فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» تا راهیابی ۳۰ عضو کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان به جشنواره پژوهشی دانش‌آموزی لکوکاپ ایران و … آمده است.

فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد

ششمین دوره دوسالانه بین المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین المللی در حوزه های کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

راهیابی ۳۰ عضو کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان به جشنواره پژوهشی دانش‌آموزی لکوکاپ ایران

۳۰ عضو مرکز فرهنگی هنری مراکز پنجگانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بندرعباس به مرحله کشوری بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش آموزی را یافتند.

اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مراکز شهر بندرعباس با شرکت در کارگاه های آموزشی و کسب مهارت‌های علمی و خلاقیت محور توانستند در بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش‌آموزی لکوکاپ ایران که هر ساله در سه سطح استانی، منطقه‌ای به صورت هماهنگ برگزار می‌شود شرکت کنند.

در این رویداد، بالغ بر ۵۰۰۰ دانش آموز در سراسر کشوردر رشته های متنوع از جمله لکومس (محاسبات ذهنی و چرتکه ای)، لکوروبو (ربات فوتبالیست، جنگجو، پارک نوری، آتشنشان)، لکوپل (سازه های ماکارونی)، لکو دومینو، لکوسام (سرعت انتقال محاسبات)، لکوکیو (مزرعه فکر)، لکوبیو (تشریح جانوری)، لکوپد (پژوهش‌های دانش آموزی)، لکومجیک (الکترونیک دانش آموزی)، لکوفلای (هوافضا)، لکولب (علوم آزمایشگاهی) و … با هم به رقابت می‌پردازند.

اعضای کانون پرورش فکری پس از کسب آموزش و مهارت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی علمی و خلاقیت محور در رویدادهای استانی و منطقه‌ای شرکت کرده و حائز رتبه های برتر و کسب سهمیه مسابقات کشوری شدند.
مسابقات استانی در آبان ماه ۱۴۰۲ و منطقه‌ای در آذر ماه ۱۴۰۲ با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، آموزشگاه آزاد بهمن و شرکت دانش بنیان لکو ایران در رشته های محاسبات ذهنی چرتکه، رباتیک دانش آموزی، مهندسی خلاقیت و آزمایشگاه الکترونیک با حضور بیش از ۱۰۰ دانش آموز در رده سنی ۵ تا ۱۴ سال برگزار شد.

در این رویداد از استان هرمزگان ۱۰ عضو در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال در سه لیگ محاسبات ذهنی چرتکه (لکومس)، ۱۵ عضو رده سنی ۷ تا ۱۴ سال در رشته رباتیک دانش آموزی در چهار لیگ فوتبال مقدماتی و پیشرفته و پارک نوری، ۳عضو ۵ تا ۶ سال در مهندسی خلاقیت و ۲ عضو در آزمایشگاه الکترونیک از مراکز کانون پرورش فکری شهر بندرعباس در مسابقات کشوری دانشگاه شهید بهشتی تهران به رقابت خواهند پرداخت.

بزرگترین مسابقات کشوری دانش آموزی خاورمیانه در ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تهران دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و اعضای برگزیده در این رقابت مجوز مسابقات جهانی مسقط را کسب خواهند کرد.

کارگاه خود مراقبتی در سلامت روان ویژه کارکنان کتابخانه‌های عمومی هرمزگان

به مناسبت هفته سلامت، کارگاه آموزشی خودمراقبتی در سلامت روان ویژه کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان برگزار شد.

این کارگاه با حضور فهیمه احمدی کارشناس روان شناسی به صورت حضوری و ویدیوکنفرانس در سالن همایش های اداره کل کتابخانه های عمومی این استان برگزار شد.

فهیمه احمدی در ابتدا به تعریف جهانی خود مراقبتی پرداخت و سپس گفت: بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت خود مراقبتی به مجموعه عملکردهایی گفته می‌شود که هر فردی برای حفظ سلامت جسمی و روانی، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و اقدامات درمانی مناسب برای بهبود خود به کار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ما انواع مختلف خود مراقبتی داریم از جمله: جسمی، روانی، معنوی، فضای مجازی، ذهنی و فکری، مالی، اجتماعی و احساسی که این‌ها در بعد روان هستند و یکی از اصلی ترین خود مراقبتی ها، خود مراقبتی سلامت روان است.

این کارشناس افزود: مهارت‌های خود مراقبتی سلامت روان شامل موارد مهمی است که باید مدنظر داشته باشیم از جمله: مهارت‌های ارتباطی، کنترل خشم، مدیریت استرس، تاب آوری، حل تعارض، پیشگیری از افسردگی، اضطراب، فضای مجازی و مهارت فرزندآوری است.

فهیمه احمدی در پایان گفت: در بحث سلامت روان ما باید از خودمان مراقبت کنیم و اگر نتوانستیم از روان شناسان کمک بگیریم. از تجربیات، آرزوها و افکار منفی مان آگاهی داشته باشیم و کارهایی را انجام دهیم تا به بهبود سلامت روانمان کمک کند.

برگزاری کارگاه زمین سیاره آبی در بندرعباس

همزمان با هفته زمین پاک کارگاه آشنایی با زمین سیاره آبی با حضور ۶۰ نفر از دانش‌آموزان پایه چهارم طرح کانون مدرسه در مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان برگزار شد.

در این کارگاه دو ساعته دانش آموزان پایه چهارم با حضور در اکوسیستم جانوری با عرض‌های مختلف جغرافیایی آشنا شدند.

دانش‌آموزان با ورود به این بخش با اصطلاح کمربند فرضی زمین - خط استوا آشنا شدند و مطالبی راجع به ویژگی‌های جنگل‌های استوایی از پوشش گیاهی تا گونه‌های آموختند.

در ادامه این مسیر عفت تفضلی مربی مجتمع آفرینش اعضا را برای بازدید از غرفه‌های جزیره هرمز، جنگل‌های حرا، دشت، کویر، کوهستان، تالاب بندرانزلی، جنگل‌های شمال و قطب شمال هدایت کرد.

در پایان این دانش‌آموزان با حضور در آسمان نما با زمین سیاره آبی آشنا شدند و محمد امین پاسلارزاده کارشناس بخش فیزیک و نجوم مجتمع آفرینش با استفاده از نرم افزار استلاریوم اعضا را از سیاره زمین به فضا برد تا از منظر ماه به زمین سیاره‌ای که از فضا به رنگ آبی دیده می شوند؛ نگاه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها