شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
کتابخوانی در محلات کم برخوردار حاجی‌آباد/ کتاب «اژدهای آزمایشگاه» در پارسیان معرفی شد

هرمزگان - کتابخوانی در محلات کم برخوردار حاجی‌آباد ، برگزاری نشست معرفی کتاب «اژدهای آزمایشگاه» در پارسیان عناوین اخبار کوتاه حوزه کتاب هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، آخرین اخبار فعالیت‌های متنوع کتابخوانی در محلات کم برخوردار شهرستان حاجی‌آباد در شمال هرمزگان، معرفی کتاب «اژدهای آزمایشگاه» در شهرستان پارسیان در غربداین استان، ایجاد غرفه کتابخانه عمومی صاحب الزمان (عج) سیریک در نمایشگاه مشاغل در شرق هرمزگان و اجرای گروه موسیقی «آهوی دشت» استان کرمان در بندرعباس در مرکز استان در این بسته خبری لحاظ شده است.

فعالیت‌های متنوع کتابخوانی در محلات کم برخوردار اجرا شد

به همت اداره کتابخانه‌های حاجی آباد و همکاری کارگروه های فرهنگی، مذهبی، علمی، اجتماعی محلات و خانه جوان حاجی آباد، فعالیت‌های متنوع کتابخوانی در محلات کم برخوردار این شهرستان برگزار شد.

در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و تعامل با کارگروه فرهنگی شهرستان، برنامه‌های متنوع کتابخوانی به صورت دوره‌ای در محلات کم برخوردار اجرا می‌شود.

این هفته با برپایی ایستگاه مطالعه کودک و نوجوان، ایستگاه نقاشی، نمایش خلاق و ایستگاه بازی به ارائه خدمت به شهروندان محله فرهنگ پرداخته شد و همچنین ضمن معرفی فعالیت‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی، شرکت کنندگان به عضویت در کتابخانه ترغیب شدند.

این برنامه کار مشترکی با کارگروه های فرهنگی، مذهبی، علمی، اجتماعی محلات و خانه جوان شهرستان حاجی آباد بود و غرفه‌های هلال احمر و عفاف و حجاب نیز در کنار این مجموعه دایر و در پایان برنامه به همه شرکت کنندگان در مسابقه، جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

معرفی کتاب «اژدهای آزمایشگاه» در پارسیان


کتاب «اژدهای آزمایشگاه» نوشته آویسا شرفی، داستان هم‌دلی و مهربانی کردن، وقتی بقیه مهربان نیستند است که توسط حلیمه روشن زاده کتابدار
کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان معرفی شد.

کتاب «اژدهای آزمایشگاه» از مجموعه «وقتی ما نیستیم» انتخاب شده است. این مجموعه، یک فانتزی است که آن مکان مدرسه و شخصیت‌های آن سرایدار و ابزار و لوازم آزمایشگاه مدرسه‌اند.

هر روز بعد از تعطیل شدن مدرسه، سرایدار همه جا را تمیز و مرتب می‌کند، درها را می‌بندد و قفل می‌زند و در انتهای حیاط توی اتاق خودش می‌رود. اما در آزمایشگاه، تازه اول داستان است! ابزار و وسایل، از مولاژ بدن انسان و اسکلت گرفته تا لوله آزمایش و فنر و همزن می‌آیند وسط و هر بار یک بساطی راه می‌اندازند. آن‌وقت گاهی که از دستشان در می‌رود و از خودشان نشانه‌ای به‌جا می‌گذارند، همه چیز می‌افتد گردن سرایدار! بعضی موقع‌ها هم که خراب‌کاری به بار می‌آورند و باز کاسه کوزه‌ها سر سرایدار می‌شکند.

خودش فکر می‌کند یکی می‌خواهد سکته‌اش بدهد. کم مانده که دیوانه بشود ولی هر چه به مدیر و ناظم می‌گوید توی این آزمایشگاه یه خبرهایی هست کسی حرفش را باور نمی‌کند...

مجموعه وقتی ما نیستیم شامل: اژدهای آزمایشگاه، آتشفشان آزمایشگاه، رییس آزمایشگاه است.

در این داستان‌ها به موازات تلاش برای ایجاد لذت و سرگرمی، مقداری هم آموزش در کار تزریق شده است. شاید هم بعد از خواندن داستان‌ها، بچه‌ها جور دیگری به آزمایشگاه مدرسه‌شان نگاه کنند!

غرفه کتابخانه عمومی صاحب الزمان (عج) سیریک در نمایشگاه مشاغل

به مناسبت هفته مشاغل و کارگر، غرفه فرهنگی کتابخانه عمومی صاحب الزمان (عج) سیریک در نمایشگاه مشاغل این شهرستان برگزار شد.

با توجه به اینکه شهرستان سیریک دارای یک کتابخانه عمومی در مرکز شهر است این غرفه در ساحل شهر بندر گروگ با هدف آشنایی شهروندان گروگی با خدمات کتابخانه، ترویج فرهنگ کتابخوانی، عضوگیری و نحوه عضویت و امانت برپا شد. که با استقبال شهروندان بخصوص کودکان و نوجوانان همراه بود.

در این غرفه فعالیت‌های متنوع و شادی از جمله نمایشگاه کتاب، اهدای نشریات، نشست جمع خوانی، شعرخوانی، نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و همچنین معرفی کتاب فرهنگ نامه مشاغل برای نوجوانان متناسب با هفته مشاغل به منظور آشنایی با مشاغل مختلف صورت گرفت.

این غرفه به همت کتابداران کتابخانه عمومی صاحب الزمان (عج) و همکاری اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان سیریک برگزار شد.

اجرای گروه موسیقی «آهوی دشت» استان کرمان در بندرعباس

گروه موسیقی «آهوی دشت» از شهرستان شهربابک به عنوان نماینده استان کرمان در چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس (دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس) به روی صحنه رفت.

این گروه موسیقی به اجرای برنامه‌های متنوع از جمله نی، موسیقی محلی ساز و نقاره پرداخت که تا حدودی به موسیقی شمال هرمزگان منطقه حاجی‌آباد نزدیک است.

عوامل اجرایی گروه شامل سرپرست گروه: علی حسین پور، اعضای گروه: علی محمودی میمند، محمدحسین اعلای فرد، ابوذر منگلی، شایسته یوسفی، مینا منگلی و معصومه کافی بودند.

به گزارش ایبنا، چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیح فارس ۷ الی ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور گروه های موسیقی از استان های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها