یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
چاپ ششم «غروب پروانه» منتشر شد

چاپ ششم رمان «غروب پروانه» نوتشه بختیارعلی با ترجمه مریوان حلبچه‌ای منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا غروب پروانه دومین رمان بختیار علی نویسنده اهل کردستان عراق است که مریوان حلبچه‌ای آن را به زبان فارسی بازگردانده و انتشارات نیماژ آن را منتشر کرده است.

«غروب پروانه» روایت دو خواهر و همچنین سه دوست است که در فراز و نشیب زندگی سرنوشتشان به همدیگر گره می‌خورد. پروانه، دختر جوان کردی است که عشق را در زندگی تجربه می‌کند. سال‌ها بعد او از دنیا رفته و خواهر کوچکش می‌خواهد داستان زندگی او را به روایت بکشد تا به اصطلاح پروانه را بار دیگر زنده کند در این بین وی لابه‌لای خاطرات، گذشته را شخم می‌زند.

در بخشی از کتاب غروب پروانه می‌خوانیم: «مدیا در دفترش نوشت: از آن غروب، فصل انزوا شروع شد فصلی که در روح و زندگی یکایک مردان و زنان و کودکان آن جنگل انبوه ظاهر شد در آن غروب مردها هرکدام به سویی رفتند بدون آنکه به توافقی برسند هرکس به دنبال خیال و اوهام خودش راه افتاد هر یک جایی و چشم‌اندازی برای خودش انتخاب کرد و از دیگران جدا شد. از آن غروب فصل ویران شدن کارگاه و جنگل نیز آغاز شد. فریدون با تعجب به دنیای دوروبرش نگاه می‌کرد. میان کپرها بی‌صدا و آرام می‌رفت و برمی‌گشت نزدیک رودخانه ظاهر می‌شد و پنهان می‌شد چند بار به آن پل چوبی نزدیک و دور شد اما سکوت عمیق بال بر چهره او کشیده بود در یکی از پیچ‌های جنگل گووند پیدا شد و به‌آرامی در برابر فریدون ایستاد و گفت: فریدون فریدون ملک کی از دام این پروانه‌ها رها می‌شوی؟»

انتشارات نیماژ اخیراً چاپ ششم رمان «غروب پروانه» را در ۲۵۰ صفحه و با قیمت ۲۸۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها