دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
کتابخانه برکت بردسکن افتتاح شد

خراسان‌رضوی- کتابخانه عمومی برکتِ حاج سید مجتبی حسینی در بردسکن استان خراسان‌رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بردسکن، کتابخانه عمومی برکتِ مرحوم حاج سیدمجتبی حسینی با مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۶۵ مترمربع با حضور جمعی از اهالی و مسئولان افتتاح شد.

این کتابخانه دارای بخش‌های کودک، مخزن کتاب، دو سالن مطالعه ویژه خانمها و آقایان، نشریات و … در شهرستان بردسکن، روستای شفیع آباد، خیابان ولیعصر (عج) ۱۳ واقع شده است.

حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: دوست خوب، آدم را در مسیر خوب و رفیق بد، انسان را به مسیر بد هدایت می کند.

وی تصریح کرد: انسان برای حرکت در یک مسیر ابتدا باید هدف و سپس همسفر خود را انتخاب کند. به عبارتی همسفر نقش به سزایی در انجام کارها و موفقیتهای کلان ایفا می کند.

کتابخانه برکت بردسکن افتتاح شد

در ادامه حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان ضمن ابراز خرسندی از افتتاح کتابخانه در منطقه ترشیزکهن، گفت: این دومین کتابخانه عمومی است که در سال ۱۴۰۳ افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: جهش کتابخوانی و کتابخانه سازی را از این منطقه شروع کرده ایم و امیدوارم این جهش با حضور شما در این کتابخانه امتداد پیدا کرده و رشد کند.

نوربخش با بیان اینکه امروز شاهد ۱۵۳ مین کتابخانه عمومی استان هستیم، اظهار کرد: وظیفه خود می دانم از زحمات و همکاری خیرین منطقه محمدحسین داوودی، تیفوری و بنیاد برکت در راستای تجهیز این کتابخانه تشکر کنم.

کتابخانه برکت بردسکن افتتاح شد

سپس علی دهقان زاده، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن نیز در این مراسم گفت: بنای کتاب و کتابخوانی، مسئله ای است که در دین اسلام به آن تاکید شده است و خداوند به واسطه یکی از شایسته ترین بندگان خود انسانها را به کتابت و کتاب راهنمایی کرد.

وی با بیان اینکه باید به کتاب، غذای روح نیز توجه شایسته و بایسته داشته باشیم، افزود: به عنوان خادم مردم این شهرستان، سپاسگذار فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی هستم.

کتابخانه برکت بردسکن افتتاح شد

در پایان نیز مهدی زارعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بردسکن از حضور و همراهی همیشگی خیرین بومی تقدیر و تشکر کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا این کتابخانه را به مرکزی برای اجرای برنامه ها و فعالیتهای متنوع فرهنگی در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک، برگزاری دوره های آموزشی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و … تبدیل کنیم.

شهرستان بردسکن در فاصله ۲۸۰ کیلومتری مشهد و جنوب غربی استان خراسان‌رضوی واقع شده است و دارای گذشته تاریخی چندین هزارساله می‌باشد. برج فیروزآباد از یادگارهای دوره سلجوقیان، برج علی‌آباد مربوط به دوره ایلخانیان و آثار دیگری از جمله تپه‌های چوپان مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد نشان از دیرینگی این منطقه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها