دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
حضور در بخش مجازی نمایشگاه هزینه ناشران را کم می‌کند

گلستان- مدیرمسئول انتشارات امرتات معتقد است: تجربه نشان داد بستر مجازی برای فروش و بیشتر دیدن شدن یاری‌رسان است و حضور در بخش مجازی نمایشگاه هزینه ناشران را کم می‌کند.

وجیهه ابراهیمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گنبدکاووس، با اشاره به اینکه نشر امرتات از سال ۱۳۸۸ فعالیتش را در شهرستان گنبدکاووس و با هدف ارائه خدمات با کیفیت، همراه با قیمت مناسب به نویسندگان به ویژه نوقلمان و نویسندگان جوان آغاز کرده و تا به امروز بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب را به چاپ رسانده است، گفت: در طول ۵ سال گذشته همواره در نمایشگاه به‌صورت مجازی حضور داشتیم و سال قبل هم برای اولین بار در نمایشگاه به‌صورت حضوری شرکت کردیم.

وی افزود: امسال بیش از یک‌صد عنوان کتاب در نمایشگاه (بخش مجازی) عرضه خواهیم کرد و خوشبختانه به خاطر آنلاین بودن، تمامی مراحل ثبت‌نام، بدون کوچک‌ترین مشکلی و با پشتیبانی خوب موفق شدیم بار دیگر حضور مجازی در نمایشگاه را تجربه کنیم.

ابراهیمی نژاد با تأکید بر اینکه الکترونیکی شدن صنعت نشر باید به‌صورت جدی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد و نهادهای مرتبط پیگیری و حمایت شود، گفت: تجربه نشان داد بستر مجازی برای فروش و بیشتر دیده شدن یک ضرورت بوده و یاری‌رسان است و حضور در بخش مجازی نمایشگاه هزینه ناشران را کم می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر متأسفانه زیربنای جامع خوبی برای این موضوع در کشور هنوز وجود ندارد و تنها ۲ یا ۳ اپلیکیشن خصوصی این کار را بر عهده دارند که نیاز دارد جدی‌تر برای همگانی‌تر شدن قدم‌هایی برداشته شود.

مدیرمسئول انتشارات امرتات ادامه داد: در مجموع عرضه الکترونیکی کتاب به ذات خوب است اما برای ناشران به ویژه ناشران کوچک و شهرستانی در حال حاضر این امکان کم‌رنگ است و جا دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مرتبط برای توانمندسازی ناشران در حوزه نشر الکترونیک چه از منظر سخت‌افزاری و چه از نظر آموزش سرمایه‌گذاری کند که بی‌شک نتایج مثبت آن را در فرهنگ عمومی جامعه شاهد خواهیم بود.

وی سپس گفت: همچنین به نظرم بهتر است ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ناشران استانی خود همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند و از آن‌ها که به‌عنوان نماینده استانشان در این رویداد بزرگ بین‌المللی حضور دارند، بیشتر حمایت کنند.

ابراهیمی نژاد گفت: از سویی دیگر از مدیریت نمایشگاه انتظار می‌رود در خصوص مسائلی چون اسکان و اقلام مورد نیاز ناشران، به‌خصوص ناشران کوچک شهرستانی حمایت بیشتری نشان دهند.

به گزارش ایبنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلا امام خمینی (ره) به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط