سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
فروش کتاب مجازی؛ لطفی به مخاطب و فروشنده/ ۶۰ عنوان کتاب جدید در غرفه انتشارات معارف

قم - مدیر روابط عمومی انتشارات معارف درباره فروش کتاب مجازی گفت: فروش کتاب مجازی لطفی به مخاطب، فروشنده و فروشگاه است.

مرتضی اخوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره فروش مجازی کتاب در نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: فروش مجازی به چند جهت حائز اهمیت است. در فروش مجازی، همه مخاطبان از سراسر ایران و از دورترین نقطه کشور تا نزدیک‌ترین نقطه به پایتخت، در خرید کتاب و تهیه آن یکسان هستند و این فرصتی بسیار خوبی را برای مخاطبانی فراهم می‌کند که به دلایل مختلف امکان حضور در نمایشگاه را ندارند.

وی افزود: در خرید مجازی کتاب‌هایی جستجو و خرید می‌شوند که در خرید حضوری شاید بخاطر کم‌حجم بودن یا قدیمی بودن مورد توجه قرار نگیرند. در واقع این لطفی است که هم به مخاطب و هم به فروشنده و فروشگاه می‌شود. فروشگاه‌های کتاب‌های رسوب شده و قدیمی را در معرض فروش مجازی قرار می‌دهد و مخاطب به کتاب‌هایی دست پیدا می‌کند و کتاب‌هایی را خرید می‌کند که دنبالشان بوده و در فروشگاه‌ها سخت پیدا می‌شده است.

مدیر روابط عمومی انتشارات معارف اضافه کرد: یکی دیگر از مزیت‌های فروش مجازی، تخفیف و تخصیص دادن بن کتاب است که مخاطب در صورت خرید مجازی از بن خرید کتاب بهره‌مند می‌شود که در صورت خرید حضوری آن تخفیف شامل ایشان نخواهد شد. ارسال رایگان کتاب، یکی دیگر از مزیت‌های خرید مجازی در نمایشگاه کتاب است که مخاطب در صورت خرید مجازی کتاب از آن بهره می‌برد.

اخوی تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های خرید مجازی کتاب، حضور ناشران بسیار زیادی است که در نمایشگاه حضوری، به دلایل مختلف شرکت نمی‌کنند. ناشرانی که در بخش مجازی شرکت می‌کنند بسیار بیشتر از ناشرانی هستند که فقط در بخش حضوری شرکت می‌کنند و این موضوع برای مخاطب هم می‌تواند بسیار خوب باشد، زیرا مخاطب در بخش مجازی از کتاب‌های بیشتری می‌تواند خرید داشته باشد.

این فعال فرهنگی حوزه کتاب تاکید کرد: توجه به کتاب در یک جامعه، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آن جامعه را از بین خواهد برد. انس با کتاب و پر رنگ‌کردن خواندن و تامل کردن نتایج بسیار خوبی در اجتماع خواهد داشت. برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب که قدمی است برای توجه به کتاب و کتابخوانی، آن تاثیر مهم و سازنده فرهنگی را در جامعه خواهد گذاشت.

اخوی بیان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، هر چند بسیار اهمیت دارد، ولی می‌شود در طی سال با معرفی کتاب در برنامه‌های مختلف، در رسانه‌های مختلف، توجه به این موضوع را بیشتر کرد. باید از مدارس شروع کنیم. باید کتاب را در مدارس ابتدا برای فرزندان و دانش‌آموزان مهم نشان دهیم. بی‌شک اگر کودک و نوجوانی در کودکی با کتاب مانوس شده باشد، در جوانی و بزرگسالی هم کتاب را رها نخواهد کرد.

۶۰ عنوان کتاب جدید در غرفه انتشارات معارف

مدیر روابط عمومی انتشارات معارف گفت: نشر معارف امسال با ۵۷۰ عنوان کتاب در نمایشگاه حضور خواهد داشت که ۶۰ عنوان از این کتاب‌ها کتاب‌های جدید هستند. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در نمایشگاه سال ۱۴۰۲ و تاکید ایشان به تولید کتاب برای نوجوان، نشر معارف هم میزی را به این موضوع اختصاص داد و از سال گذشته تا نمایشگاه امسال بیش از ۱۵ عنوان کتاب نوجوان از نویسنده‌های خوب و به‌نام چاپ و به بازار عرضه کرد. کتاب‌هایی از خانم وجیهه سامانی، علی‌اصغر عزتی‌پاک، علی‌الله سلیمی، آقا ملامحمدی، خانم مقانی، آقای اکبر صحرایی و نویسنده‌های دیگری چاپ و به نمایشگاه ۱۴۰۳ رساند.

وی افزود: ما در نمایشگاه با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی، برای کتاب «علی از زبان علی علیه‌‎السلام» جشن ۱۰۰ هزارتایی شدن خواهیم گرفت. همینطور رونمایی از کتاب «خاکستر گنجشک‌ها» با حضور آقای حامد عسکری، مولف کتاب در سالن مجمع ناشران صورت خواهد گرفت.

اخوی ادامه داد: همینطور جشنی در غرفه‌ی نشر معارف، بابت رونمایی از برند «برنا» برند کتاب‌های نوجوان، با حضور بیش از ۱۰ نویسنده‌ی نشر معارف که این برای نوجوان قلم‌فرسایی کرده‌اند انجام خواهد شد. همچنین رونمایی کتاب (برفاف) با همکاری سرای اهل قلم اتجام خواهد شد.

وی گفت: برجسته‌ترین کتاب‌های نشر معارف در سال ۱۴۰۲: راه رشد به قلم مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، «حانیه» به قلم حامد عسکری، «تشکیلات بهشتی» که ویراست جدیدی خورده بود. «سبزترین امام» از علی شعیبی، «پشت این پنجره» از وجیهه سامانی، «آپارتمان کلاغ‌ها» از عزتی‌پاک؛ «رواندرمانگری معنوی» از سید میثم موسویان، «شرق‌گرایی» از داوود طالقانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط