جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
انتشار اولین کمیک‌استریپ کانون با موضوع فلسطین به قلم نویسنده آمریکایی

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون از تولید و انتشار اولین کمیک‌استریپ کانون آن هم با موضوع فلسطین خبر داد که در همکاری با یک مؤلف آمریکایی تولید شده است.

عباس محمددینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پرداختن به موضوع فلسطین برای کودکان و نوجوانان را از جنبه ارتباط آن با فطرت کودکان و نوجوانان ضروری دانست و گفت: کودک و نوجوان براساس مسائل فطری خودش همیشه طالب عدالت است. فطرت با عدالت عجین است و با ظلم منافات دارد و از آن بیزار است. کودک و نوجوان را باید با مسائل روز آشنا کرد و مسائل را برای او تبیین کرد. شرایطی که در غزه رخ داده است یکی از فرصت‌هایی است که ما می‌توانیم برای کودک یک فرآیند تبیینی جهت ایجاد توانایی تمییز دادن ظلم و عدالت، به وجود بیاوریم. کتاب‌هایی که در این زمینه تولید می‌شوند نیز با این هدف تولید می‌شوند.


او با اشاره به وجود تفاوت جدی در پرداختن به مسئله فلسطین در آثار کودک و نوجوان نسبت به آثار بزرگسال بیان کرد: شاخصه‌های تولید خیلی متفاوتی وجود دارد. محصولاتی که برای قشر کودک و نوجوان تولید می‌شود باید از ادبیات خاص خودش برخوردار باشد. مفاهیم را باید با لهجه و زبان و فهم کودک و نوجوان وفق داد.


مدیر کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره رسالت و مأموریت این کانون توضیح داد: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از کارویژه‌های ما مسئله فلسطین بوده است. مسئله فلسطین یک مثال برای تبیین عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم برای کودکان و نوجوانان است و در این زمینه کارهای زیادی صورت گرفته است؛ از جمله کارهایی که آقای امامی در اردوگاه فتح در فلسطین برای ما تولید کرده و کارهایی که شمس‌الدین رحمانی برای کودکان در کانون تولید کرده است.


محمددینی با اشاره به فعالیت‌های ویژه کانون در برهه‌های حساس به‌ویژه پس از طوفان الاقصی عنوان کرد: ما در هر برهه تاریخی و هر بار که موضوعی در این زمینه پیش آمده است تولیدات جدیدی داشته‌ایم و همچنین آثار گذشته را بازآرایی و بازتولید و تجدید چاپ کرده‌ایم. همان اوایل جریان طوفان الاقصی هم این آثار را بازآرایی و دوباره تجدید چاپ کردیم. علاوه‌بر این‌ها، تعدادی کتاب جدید تولید کرده‌ایم که چند عنوان از آن‌ها تألیف و گردآوردی خودمان است که یکی از آن‌ها کتاب «بمب بادبادک نیست» است که کار بسیار فاخری شده است.


او در پایان به معرفی جدیدترین و آخرین آثار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره فلسطین پرداخت و گفت: چهار عنوان کتاب جدید تولید شده است که ما سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) در غرفه کانون پرورش فکری از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد. یک کار بسیار خاص بین‌المللی هم هست که در حال تولید آن هستیم. این کار اولین کمیک‌استریپ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود و در همکاری با یک مؤلف سرشناس آمریکایی تولید شده است. این اثر درواقع تجربه‌نگاری خود او در جنگ دوم غزه است و ان‌شاءالله در آینده بسیار نزدیک تولید و منتشر خواهد شد.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط