شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
اکسیر: موسوی گرمارودی، نقطه عطف شعر فجر چهارم است

اکبر اکسیر، شاعر، در بررسی نحوه برگزاری جشنواره شعر فجر به ارائه پیشنهادهایی برای برگزاری موثرتر این جشنواره پرداخت. به نظر او وجود سیدعلی موسوی گرمارودی به عنوان دبیر چهارمین جشنواره شعر فجر، نقطه عطف این دوره جشنواره است./

اکبر اکسیر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره چهارمین جشنواره شعر فجر توضیح داد: با شناختی که از سید‌علی موسوی گرمارودی دارم، می‌دانم احترام به اثر در نظر او برتر از نام صاحب اثر ایستاده و این امر می‌تواند در تشویق استعدادهای مختلف در نقاط گوناگون کشور موثر باشد.

وی در ادامه درباره داوری این جشنواره گفت: در صحبت‌هایی که با گرمارودی داشتم مطلع شدم از افرادی برای داوری دعوت به عمل آورده که هریک از آنان در سبکی ویژه صاحب‌نظرند.

اکسیر در توضیح اهمیت وجود چنین داورانی در جشنواره اظهار داشت: با توجه به این‌که هر نوع شعری به متخصص آن سبک شعر برای داوری سپرده می‌شود، پیش‌بینی من این است که برندگان امسال با کاری کارشناسانه انتخاب می‌شوند.

وی افزود: این شیوه می‌تواند به کلیشه و تکرار نام‌ها و شاعران به اصطلاح شب شعری خاتمه دهد. این امر در کشف و معرفی چهره‌های جدید در عرصه شعر امروز و شعر کلاسیک گامی موثر و مهم است.

این شاعر درباره راهکارهایی برای تداوم بهتر جشنواره شعر فجر تشریح کرد: اگر جشنواره به پایداری و تداوم خود می‌اندیشد، باید با صبر و حوصله و پرهیز از هر نوع خط‌‌بازی به شاعرانی توجه کند که تنها به نفس شعر و ارتقای ادبیات می‌اندیشند.

وی یادآور شد: در چنین جشنواره‌ای باید شعری را معرفی کنیم که آمال و آرزوهای ملتی بزرگ را در خود داشته باشد.

اکسیر به ساختار و فرم شعر اشاره و تصریح کرد: باتوجه به ساختار، فرم و مسائل فنی شعر، جشنواره شعر باید جشنواره نام‌های جدی شعر باشد که در طول سالیان بدون هیاهوی محافل مرکزنشین به آفرینش‌های اصیل ادبی می‌پردازند.

وی در پایان افزود: امیدوارم در جشنواره امسال چهره‌هایی به حوزه شعر معرفی شوند که آثارشان بتوانند مخاطبان شعر را راضی کنند و گامی به پیش باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط