دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۴
زندگی و آثار کالوینو در خانه هنرمندان بررسی می‌شود

«شب ایتالو کالوینو»، با حضور جمعی از مترجمان و منتقدان ایرانی و اروپایی، چهارشنبه 21 شهریور ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این جلسه زندگی و آثار این نویسنده ایتالیایی بررسی می‌شود و فیلم مستندی از زندگی او به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،«شب ایتالو کالوینو»،چهارشنبه، 21 شهریور ماه، ساعت 17 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

كالوينو، نویسنده معاصر ایتالینایی است.او عصر ادبي دنياي معاصر را عصري متفاوت و شتابزده مي داند و معتقد است موضوع ادبيات بحث درباره واقعيت دنياست. شيوه خاص كالوينو جايگاه ويژه اي در ميان رمان نويسان اروپايي به او داده است؛ شيوه اي كه تخيل نيرومند، طنز پاك و ظريف و توجه نزديك به واقعيت و تاريخ را درهم مي آميزد.

آثار كالوينو در ايران توسط ليلي گلستان، بهمن محصص، مژده دقيقي، رضا قيصريه، مهدي كابلي و محسن ابراهيم به فارسي ترجمه شده است.

در «شب کالیوینو» که پنجاه و هفتمین نشست از سسله جلسه‌های مجله بخارا است روبرتو توسكانو درباره ويژگي هاي كالوينو در ادبيات ايتاليا ، مهدي سحابي درباره ديدگاههاي كالوينو سخن خواهند گفت.فرناز حائري زندگينامه خود نوشت كالوينو را برای حاضرین قرائت می‌کند و آنتونيا شركاء، فيورنزو گراستا، محمد رضا فرزاد و ايمان منسوب بصيري زمينه هاي ديگري از كالوينو را مورد بحث قرار خواهند داد. در پایان این جلسه فيلم مستندي از زندگي كالوينو به نمايش در می‌آید.

نشر «کتاب خورشید» که برخی از آثار این نویسنده را منتشر کرده نیز در برگزاری این جلسه همکاری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها