شنبه ۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۰
دفتر شعر جدید جمالی منتشر می‌شود

پنجمین دفتر شعر سیروس جمالی با عنوان «زادن از واژه نبودن» تا پایان مهر توسط انتشارات آهنگ‌ دیگر راهی بازار نشر می‌شود. شعرهای این مجموعه در قالب سپید و پیرامون مضامین تغزلی سروده شده‌اند.\

جمالی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره پنجمین دفتر شعرش گفت: «زادن از واژه نبودن» دربرگیرنده 80 قطعه شعر سپید با مضامین عاطفی و تغزلی در زبان گفتار است.

وی ادامه داد: به نظرم نوعی از سادگی مفاهیم در این شعرها وجود دارد که قابل لمس است و تصاویر قابل لمسی را نیز به مخاطب می‌دهد؛ به‌طوری که می‌تواند با این شعرها همزادپنداری کند.

این شاعر درباره تفاوت مجموعه شعر «زادن از واژه نبودن» با دفترهای پیشینش اظهار داشت: تصاویر و نگاه من به عنوان شاعر در این مجموعه همچون مجموعه‌های قبلی است؛ اما به‌طور طبیعی می‌توانم بگویم زبان این شعرها پالایش یافته و یا به بیان دیگر پخته‌تر شده است.

وی یادآور شد: این شعرها تصویر ساده‌ای را به مخاطب می‌دهند؛ اما این شعرها چندلایه است و خواننده می‌تواند به لایه‌های پنهان آن‌ها نیز راه پیدا کند.

عنوان این کتاب برگرفته از یکی از شعرهای این مجموعه است.

سیروس جمالی متولد سال 1350 در تبریز و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته معماری است. شعرهایی به زبان‌های آذری و فارسی دارد و در حوزه شعر از نظرات سید‌علی صالحی بهره گرفته است. همچنین آموزش جدی موسیقی را از سال 1365 نزد داوود آزاد با ساز تار آغاز کرده و دوره مقدماتی و ردیف را فراگرفته است. از سال 1372 نیز آموزش موسیقی‌اش را نزد حسین علیزاده تکمیل کرد.

«ماه یکی از نام‌های تو بود»(1375)، «زیر آسمان روسری‌ات»(1378)، «خوش به حال عاشقان آینده»(1386) و «شاپری»(1388) عنوان مجموعه‌های پیشین جمالی هستند که توسط نشر دارینوش منتشر شده‌اند. 

به تازگی چاپ دوم این چهار مجموعه در یک مجلد توسط نشر دارینوش به بازار کتاب آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط