شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۵
نگارش فيلمنامه «جلال‌الدين» تا يك ماه آينده به پايان مي‌رسد

شهرام اسدي كارگردان مجموعه تلويزيوني «جلال‌الدين» از بازنويسي فيلمنامه اين مجموعه تا يك ماه آينده خبر داد. به گفته وي، تصويربرداري اين سريال از اوايل سال آينده آغاز مي‌شود.

شهرام اسدي نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) با اعلام اين خبر گفت: بازنويسي فيلمنامه مجموعه تلويزيوني «جلال‌الدين» تا يك ماه آينده به پايان مي‌رسد و تصويربرداري اين فيلم را پس از توافق با شبكه جهاني سحر، بزودي آغاز خواهيم كرد.

وي تصريح كرد:‌ مجموعه «جلال الدين» در 18 قسمت ساخته خواهد شد و در آن زندگي جلال‌الدين محمد بلخي معروف به «مولانا» به تصوير كشيده مي‌شود.

اين فيلمساز با بيان اينكه فيلمنامه اوليه اين مجموعه توسط «رضا مقصودي» نوشته شده است، افزود: اين فيلمنامه‌نويس براي نگارش فيلمنامه «جلال الدين» علاوه بر سفر به تركيه و قونيه، تحقيقات جامعي در اين زمينه انجام داده و به منابع زيادي رجوع كرده است.

وي اين پروژه تاريخي را از آن دسته سريال‌هايي دانست كه بايد براي توليد آن از دكورهاي سنگين بهره برد و خاطرنشان ساخت: با توجه به طولاني شدن مراحل ساخت دكور، تصويربرداري اين سريال از اوايل سال آينده آغاز خواهد شد.

شهرام اسدي در ادامه به ساخت فيلمي تاريخي درعرصه سينما اشاره كرد و يادآورشد: علاوه بر توليد اين سريال در تلاش هستم فيلمنامه‌اي مجزا را در خصوص زندگي مولانا براي سينما به نگارش درآورم، تا از طريق ابزار سينما و پرداختي متفاوت، زندگي اين چهره ماندگار و مطرح كشورمان در پرده نقره‌اي هم به تصوير كشيده شود.

مجموعه تلويزيوني «جلال الدين» به سفارش شبكه جهاني سحر ساخته مي‌شود و  زندگي مولانا جلال‌الدين بلخي را از زمان تولد تا مرگ به تصوير مي كشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط