چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
تبیین بیداری اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

مدیر بخش بیداری اسلامی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به هدف از برپایی این بخش در نمایشگاه گفت: شناساندن هویت و چیستی این بیداری با استفاده از ترکیب محتوا، سازه‌های هنری و تجسمی در دستور کار قرار دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمید‌رضا غریب‌رضا درباره فضاسازی بخش بیداری اسلامی اظهار کرد: استفاده از تابلوها و بنرهای مرتبط، سازه‌های تجسمی و ماکت میدان‌های معروف در جریان بیداری اسلامی مانند میدان التحریر مصر، میدان لولوی بحرین و میدان غصبه تونس در کنار فلش‌کارت‌های محتوایی و عرضه نرم‌افزارهای تلفن همراه برای ارایه مفاهیم این بخش در نظر گرفته شده است.

مدیر بخش بیداری اسلامی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: این بخش می‌کوشد بازدید‌کنندگان نمایشگاه را در حوزه محتوایی با بیداری اسلامی آشنا کند؛ به عبارت دیگر، هدف این بخش آن است که مخاطب هویت و چیستی این بیداری، بسترهای تاریخی شکل‌گیری آن، تحولات و حوادث انقلاب‌های بیداری‌گرایانه و شخصیت‌ها و نمادهای بیداری اسلامی را بشناسد.

وی اظهار کرد: همچنین تلاش ما بر آن است تا مخاطب با حضور در بخش بیداری اسلامی با دشمنان این جریان و توطئه‌های طراحی شده علیه آن و همچنین اقداماتی که برای خنثی‌سازی بیداری در منطقه صورت می‌گیرد همچون فتنه صهیونیسم جهانی در سوریه و ریشه‌های آن آشنا شود و بتواند در فضایی ترکیبی از محتوا، سازه‌های هنری و تجسمی مفاهیم مرتبط با بیداری اسلامی را دریافت کند.

حجت‌الاسلام غریب‌رضا درباره برنامه‌های تدارک دیده شده در بخش بیداری اسلامی نمایشگاه قرآن در راستای ارایه این مفاهیم گفت: فضاسازی برای گفت‌و‌گوی فعالان بیداری اسلامی و کارشناسان این حوزه در دستور کار بخش قرار دارد. از این رو، پنج نشست مناظره با محورهای مذکور طی برپایی نمایشگاه برگزار می‌شوند. علاوه بر این، از هشت نفر از میهمانان غیر ایرانی از کشورهایی مانند مصر، یمن، تونس، بحرین و کشورهای مقاومت مثل سوریه، لبنان و فلسطین در کنار طلاب، نخبگان و نیروهای فرهنگی و همچنین علاقه‌مندان داخلی و خارجی به این حوزه برای حضور تخصصی در بخش دعوت به‌عمل آمده است.

حجت‌الاسلام غریب‌رضا همچنین از برگزاری همایش بزرگ «قرآن و سبک زندگی بیداری اسلامی» با حضور کارشناسان داخلی و خارجی خبر داد و یادآور شد: بخش بیداری اسلامی در طبقه فوقانی مصلای امام خمینی (ره) به وسعت 360 مترمربع در روزهای برپایی نمایشگاه قرآن پذیرای بازدیدکنندگان است. 

حجت‌الاسلام غریب‌رضا مدیریت موسسه «گفت‌و‌گوی دینی وحدت» را بر عهده دارد، موسسه‌ای که از هفت سال پیش در زمینه مسایل جهان اسلام مانند تقریب مذاهب اسلامی، گفت‌و‌گوی بین مذاهب و بیداری اسلامی فعالیت می‌کند و می‌کوشد تا پل فکری فرهنگی میان ایران و کشورهای اسلامی باشد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 14 تیر‌ به مدت یک ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط