چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۹
فيلمنامه "اصحاب اخدود" به نگارش درآمد

نگارش فيلمنامه فیلم تلویزیونی "اصحاب اخدود" توسط "علاءالدين رحيمي" و بر اساس داستانی به همین نام در شوراي قرآني مركز سيما فيلم به پايان رسيد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اين فيلمنامه براساس قصص قرآن و داستاني به همين نام به رشته تحرير در آمده و هم اكنون براي بررسي و تصويب نهايي به مركز سيما فيلم ارسال شده است.

"علاءالدين رحيمي"، نويسنده «اصحاب اخدود» با اشاره به نگارش اين فيلمنامه گفت: اصل داستان كه در قرآن هم ذكر شده، ماجراي مسيحيت و يهوديت است.

وي افزود: چون نمي خواستيم اين موضوع را عيناً مطرح كنيم،داستان فيلمنامه را به سمت تقابل كفر و ايمان برديم.

این نویسنده با اشاره به داستان فيلمنامه «اصحاب اخدود»، خاطرنشان کرد: فضاي فيلمنامه در زمان قديم مي گذرد و داستان افرادي را روايت مي كند كه پيرو دين ابراهيمي بوده و نيز كساني كه حاكم بر نجران هستند.
 
آنها براي حفظ قدرت در منطقه كه توسط روميان تهديد مي شود، با افرادي كه مبلغان اديان توحيدي اند و از بت پرستي روي گردان شده اند، مبارزه مي كنند.

نويسنده فيلمنامه «اصحاب اخدود» به خاطر شرايط خاص امروز از ورود به مبحث مسيحيت و يهوديت اجتناب كرده و با توجه به نگاه تفاسير كه در اصل مبارزه كفر و ايمان مطرح بوده، داستان فيلمنامه اش را بر پايه همين تقابل كفر و ايمان بنا كرده است.

فيلمنامه «اصحاب اخدود» به نويسندگي و كارگرداني علاءالدين رحيمي در شوراي قرآني مركز سيما فيلم تهيه و توليد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط