یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
شش مقاله از مهمترین آثار بنیامین

کتاب «نشانه‌ای برای رهایی» اثر والتر بنیامین با ترجمه بابک احمدی شش مقاله از مهمترین آثار بنیامین را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «نشانه‌ای برای رهایی» والتر بنیامین با ترجمه بابک احمدی شش مقاله از مهم‌ترین آثار بنیامین درباره مارسل پروست، فرانتس کافکا، نیکلای لسکوف، فئودور داستایفسکی، جنبش سورئالیست‌ها و وضعیت هنر در دوران بازتولیدپذیری ماشینی را شامل می‌شود.

«نشانه‌ای برای رهایی»ویراست تازه‌ای است از کتابی که ۳۲ سال پیش (در تابستان ۱۳۶۶) نشر تندر آن را با عنوان نشانه‌ای به رهایی، مقاله‌های برگزیده منتشر کرده بود و نخستین اثري بود که از والتر بنیامین به زبان فارسی چاپ می‌شد. اکنون این مقالات توسط امین ابطحی واژه به واژه با متن اصلی آلمانی مطابقت داده و خطاها تصحیح و زمان افعال دقیق شده‌اند. ابطحی گاهی معدل‌های تازه‌ای نیز پیشنهاد داده است. در این ویراست به جای مقدمه طولانی و ۸۰ صفحه‌ای در شرح زندگی، آثار، روش کار و اندیشه‌های اساسی بنیامین، گاه‌شماری از زندگی و آثار او استوار به منابع معتبری آورده شده است. 

عناوین مقالات کتاب عبارتند از تصویر پروست، ابله اثر داستایفسکی، فرانتس کافکا، سورئالیسم واپسین عکس فوری روشنفکران اروپایی، روایت‌گر و اثر هنری در دوران بازتولیدپذیری ماشینی آن.

والتر بنیامین یکی  از بزرگ‌ترین ناقدان هنری سده بیستم بود، این گفته هانا آرنت است. تئودور آدورنو نیز کار بینامین را چنین ستوده است: «راز روش نبوغ‌آمیز او کشف ناسازگاری‌ها بود. او در دل هر متن عناصر ناهمخوان با یکدیگر را می‌یافت.» همچنین برتولت برشت مرگ او را بزرگ‌ترین ضایعه جبران‌ناپذیری دانسته که نازیسم بر پیکر فرهنگ آلمان وارد کرد. ارنست بلوخ را فیلسوف بی‌همتای روزگار ما خواند و هربرت مارکوزه نوشت بدون توجه به آثار او نمی‌توان بحران فکری روزگار معاصر را شناخت. 

کتاب «نشانه‌ای برای رهایی» نوشته والتر بنیامین با ترجمه بابک احمدی در ۱۹۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۳۹۵۰۰ تومان از سوی نشر مرکز منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها