یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
درسگفتارهای فلسفه و اسطوره برگزار می‌شود

درسگفتارهای فلسفه و اسطوره، بیان تراژیک وضعیت آگاهی اسطوره‌ای؛ سوفوکل با تدریس میثم سفید خوش عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درسگفتارهای فلسفه و اسطوره، بیان تراژیک وضعیت آگاهی اسطوره‌ای؛ سوفوکل با تدریس میثم سفید خوش عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
 
تفسیر خواب: خرد و اراده معطوف به تسلط خویش، کشتن پدر: خرد و کشف تشخص و استقرار سوژگی، حل معما: خرد و میل به رسمیت شماری، بازگشت به مادر- وطن: خیال و بازگرداندن آب رفته از جوی، مجازات: خیال و قاعده «آنکه بینا بیاید نابینا می رود»، کوری و گوشه گیری: خرد و  شرایط بازاندیشی در تسلیم تراژیک به خیال، مقبره داناد در آتن: خرد و تاسیس شهر دانایی، جنگ برادرها: خود و نزاع دروانی با خویش، شورش خواهرانه: دادخواهی هیال از خرد و خون جاری در قصرو بیابان: سرانجام تراژیک کشمکش خیال و خرد از جمله محورهای این درسگفتار است.
 
درسگفتارهای فلسفه و اسطوره از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه به مدت ۱۰ جلسه آغاز می‌شود. ساعت برگزاری این درسگفتار ۱۹ تا ۲۱ است. علاقه‌مندان به حضور در این درسگفتار می‌توانند با شماره تلفن ۲۲۲۲۹۲۸۸ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها