مدیرعامل باغ کتاب تهران و موسسه نشر شهر به ایبنا گفت:
فروشگاه آنلاین باغ کتاب پلتفرم عرضه همه کالاهای کتابی و غیرکتابی است
به گفته محسن جلالی،مدیرعامل باغ کتاب تهران، فروشگاه آنلاین باغ کتاب، یک پلتفرم است که بهجز کتاب، سایر بخشهای فروش و همه کالاهای موجود در باغ کتاب در آن عرضه شده است.
وی با بیان این مطلب که شیوع ویروس کرونا، ضرورت ایجاد فروشگاه اینترنتی در باغ کتاب را قوت بخشید، افزود: شیوع ویروس کرونا موجب شد طراحی و پیادهسازی فروشگاه مجازی باغ کتاب، سرعت بیشتری پیدا کند و حدود 7 ماه از پیشبینی اولیه جلوتر باشیم.
جلالی درباره اهداف اصلی در طراحی فروشگاه مجازی باغ کتاب، گفت: در طراحی فروشگاه مجازی کتاب تلاش کردیم به جایگاه باغ کتاب بهعنوان بزرگترین فروشگاه فیزیکی کشور توجه شود؛ بنابراین فروشگاه مجازی باغ کتاب فقط به عرضه کتاب اختصاص ندارد. همانطور که درباغ کتاب این کالاها وجود دارد. فروشگاه مجازی باغ کتاب پیش از اینکه یک فروشگاه کتاب باشد یک پلتفرم با قابلیت افزوده شده بخشهای مختلف فروش همه کالاهای موجود در باغ کتاب و یا کالاهایی است که در آینده افزوده خواهد شد.
مدیرعامل باغ کتاب تهران و موسسه نشر شهر افزود: با توجه به وسعت باغ کتاب موجودی فروشگاه فیزیکی با فروشگاه اینترنتی باغ کتاب یکسان است؛ بهعبارت دقیقتر؛ کتاب در قفسه باغ کتاب قرار گرفت، در کوتاهترین زمان مثلا 10 دقیقه در سایت نیز موجود میشود. بنابراین هم مشتری فروشگاه فیزیکی و هم کاربر فروشگاه مجازی امکان خرید کتاب را دارند؛ علاوهبراین اگر فقط یک نسخه از یک عنوان کتاب در فروشگاه باقی مانده و فروش رفته باشد در فروشگاه مجازی نیز موجودی صفر میشود. این ویژگی در مقایسه با سایر فروشگاههای اینترنتی کتاب منحصر بهفرد است.
جلالی در پاسخ به این پرسش که شاید مخاطب باغ کتاب بعد از ایجاد فروشگاه آنلاین امیدوار باشد همچنان امکان خرید کتابی دیگر در قفسهها نیست را از فروشگاه بخرد چرا این فرصت نادیده گرفته شدهاست؟ بیان کرد: با توجه به اینکه توصیههای بهداشتی کاهش حداکثری ترددهاست در چند ماه اخیر یکی پرسشهای متداول مخاطبان باغ کتاب در تماسهای تلفنی پیگیری موجودی کتابهای دلخواه بود؛ بنابراین فروشگاه آنلاین کمک میکند تا کتابدوستان پیش از مراجعه به باغ کتاب از موجودی فروشگاه مطلع شوند.
وی ادامه داد: مخاطبان باغ کتاب با مراجعه به فروشگاه آنلاین میتوانند محل قرارگیری کتاب مورد در فروشگاه فیزیکی را مشاهده و بعد از موجود شدن کتاب به خرید حضوری و یا اینترنتی اقدام کنند.
جلالی با بیان این مطلب که وجود عنوانهای متعدد در باغ کتاب یکی از ویژگیهای مجموعه است، گفت: کتاب ناشران کمتر شناخته شده و عنوانهای تخصصی یا منابعی که پرفروش و جذاب نیستند، خیلی در کتابفروشیهای محلی و یا حتی کتابفروشیها بزرگ بهدلیل محدودیت مکانی عرضه نمیشود، بنابراین فروشگاه مجازی باغ کتاب همانند فروشگاه فیزیکی عنوانهای بیشتری در مقایسه با سایر کتابفروشیها در اختیار مشتری بهویژه مخاطب خاص قرار میدهد.
وی با اشاره به دسترسی کاربران فروشگاه آنلاین به منابع انگلیسی بیان کرد: بین 3 تا 4 هزار عنوان کتاب غیرفارسی از یکسال و نیمه گذشته در فروشگاه باغ کتاب عرضه میشود و با ایجاد فروشگاه آنلاین علاقهمندان میتوانند از طریق مجازی نیز به این کتابهای دسترسی داشته باشند و به خرید اقدام کنند.
نظر شما