دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
اورهان پاموک با صالح حسینی به بازار کتاب آمد

رمان «کتاب سیاه»، اثر اورهان پاموک با ترجمه صالح حسینی از سوی انتشارات ناهید راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ رمان «کتاب سیاه» اثر برنده جایزه نوبل در سال 2006 یعنی اورهان پاموک است که به تازگی با ترجمه صالح حسینی منتشر شده است.

شخصیت اصلی داستان، یک وکیل استانبولی به نام غالب است که درمی‌یابد همسرش رویا بدون توضیح خاصی وی را ترک کرده ‌است. او به جست‌وجو در شهر می‌پردازد تا نشانه‌هایی از او بیابد. او حدس می‌زند که همسرش با برادر ناتنی وی جلال، که یک مقاله‌نویس در روزنامه «ملیت» است، فرار کرده‌ و جالب اینجاست که برادر ناتنی او هم گم شده‌ است. غالب فکر می‌کند اگر مانند جلال زندگی کند نحوه تفکر و زندگی جلال را خواهد فهمید و درنهایت محل اختفای وی و همسرش را پیدا خواهد کرد؛ بنابراین در خانه جلال اسکان می‌شود، لباس‌های او را می‌پوشد و به جای او برای روزنامه مقاله می‌نویسد.
 
رگه و مضمون اصلی کتاب سیاه این است که داستان در زمان کودتای ترکیه اتفاق می‌افتد. در این کتاب، آتاتورک مثل غول و استامبول هم مانند جعبه‌ای است که این غول از آن بیرون می‌آید. پاموک در این کتاب می‌خواهد بگوید در مملکتی که کودتا می‌شود جلال و رویا از بین می‌رود.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«غالب، صبح همان روزی که زنش ترکش کرده بود، از پله‌های منتهی به دفتر وکالتش در عمارت «باب‌عالی» بالا که می‌رفت، روزنامه تازه فارغ‌شده از خواندنش همچنان زیر بغل، افتاده بود یاد ایامی که خودش و رویا اریون گرفته بودند و همراه مادرانشان سوار قایق می‌شدند و روزی از روزها خودکار سبزی را انداخته بودند ته‌ته‌های بغاز. غالب عصر همان روز رفتن رویا به نامه بدرود او خیره شده بود، به قلم‌ آمدن نامه با خودکار سبز همین خودکار افتاده در آب را به‌یادش آورد.»
 
رمان «کتاب سیاه»، اثر اورهان پاموک با ترجمه صالح حسینی در 472 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و به‌بهای 88 هزارتومان از سوی انتشارات ناهید راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها