شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
بررسی ایران و جنگ اوکراین؛ خدمت یا خیانت به منافع ملی؟

علی‌محمد طرفداری، عضو هیئت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نشست تخصصی «ایران و جنگ اوکراین؛ خدمت یا خیانت به منافع ملی» سخنرانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، موسسه مطالعات جهان معاصر نشست تخصصی «ایران و جنگ اوکراین؛ خدمت یا خیانت به منافع ملی» را برگزار می‌کند.

دکتر علی‌محمد طرفداری، عضو هیئت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نشست تخصصی «ایران و جنگ اوکراین؛ خدمت یا خیانت به منافع ملی» سخنرانی می‌کند.
 
نشست تخصصی «ایران و جنگ اوکراین؛ خدمت یا خیانت به منافع ملی» دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 16 به صورت حضوری در موسسه مطالعات جهان معاصر برگزار می‌شود.

مروری بر ادبیات تولید شده در ارتباط با موضوع بحران اوکراین حاکی از ضرورت توجه بیشتر به الزامات نگاه عمیق به دلایل فقر تاریخی­‌نگری، فقر روش‌مندی، فقر نظریه و تمرکز بر نگاه‌های کوتاه مدت و میان مدت در روایت‌سازی است. از این رو، شایسته است که در تحلیل‌ها به پیشینه تاریخی موضوع، الزامات متدولوژیک، نظریات مختلف از جمله تبیین‌های تفهمی و سازه‌انگارانه، و نیز رویکردهای دراز مدت توجه داشته باشیم.

بحران اوکراین در حال به تحلیل بردن پایه­ های نظام سرمایه داری است، زیرا تحریم با منطق منفعت جمعی مورد تاکید نظام سرمایه داری تعارض دارد و بخش هایی از جهان از منفعت جمعی و حضور در نظام سرمایه داری غرب درحال محروم شدن است.
 
روسیه تاکنون در مدیریت تحریم‌ها در داخل موفق عمل کرده است. البته، در میان مدت و دراز مدت تحریم‌ها بر اقتصاد، فرآیند توسعه و رشد تکنولوژیک این کشور تاثیرات خاص خود را خواهد داشت؛ در عین حال که با توجه به پیوند اقتصاد روسیه به غرب، فشارهای تحریمی علیه روسیه به برخی از کشورهای غربی نیز وارد شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست «ایران و جنگ اوکراین؛ خدمت یا خیانت به منافع ملی»، نام و نام خانوادگی خود را به شماره زیر پیامک کنند:
09981197783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها