یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
نشست نقد و بررسی کتاب «غمِ شیرین» در گرگان برگزار می‌شود

کتاب «غمِ شیرین» به قلم محمود خواجه نژاد، در نشستی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان گلستان،نقد و بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درگلستان، هفته هنرانقلاب اسلامی در استان گلستان از 19 تا 27 فروردین ماه با اجرای نزدیک به 30 برنامه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای تبیینی به همت حوزه هنری استان گلستان و جمعی از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در این استان برگزار می‌شود.

به همین مناسبت و به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان گلستان، نشست نقد و بررسی کتاب «غمِ شیرین» به قلم محمودخواجه نژاد، متولد 1350 و دانش‌آموخته پژوهش هنر، در روز یکشنبه 27 فروردین ماه، ساعت 15 در محل حسینیه هنر و اندیشه حوزه هنری استان گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایبنا، کتاب «غمِ شیرین» با محوریت مروری برچندآیین نمایشی مذهبی در شهرستان گرگان و در 114 صفحه و به صورت مصور همراه با اسناد قلمی شده است.

در این کتاب که در 4فصل به همت انتشارات پیک ریحان، در آخرین روزهای سالی که گذشت منتشر شده است، ضمن تعریف مفاهیمی چون آیین، نمایش و آیین‌های نمایشی، بر مبنای نظریه های تفسیرگرایی و کارکردگرایی، به آیین‌هایی چون صبح رو سیاه، علم سلام، دسته چوبی، چهل منبر و عشوری که خاص منطقه گرگان و حومه به شمار می‌رود، پرداخته شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها