چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
کانی فوتبال بازی می‌کند/ کتابی برای آشنایی با ورزش فوتبال

کتاب «کانی فوتبال بازی می‌کند» نوشته لیانه اشنایدر با تصویرگری اوا ونتسل بورگر و ترجمه مهدی شهشهانی از سوی انتشارات سندباد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «کانی فوتبال بازی می‌کند» یکی از جلدهای مجموعه هشت‌جلدی «موش کتابخوان» است. این مجموعه همان‌طور که از نام آن پیداست، برای رشد و شکوفایی کودک بسیار مهم است؛ چراکه یادگیری و فهمیدن، خرید یا جست‌وجو کردن در اینترنت بدون خواندن هیچ ثمری ندارد. اولین راه برای خواندن این است که والدین یک کتاب مصور را با هم و برای کودک بخوانند و تماشا کنند. خواندن برای کودک بهترین راه آموزش است.
 
سلامت جسمی و روانی، افزايش اعتمادبه‌نفس، علاقه بيشتر به تلاش و جنب‌وجوش و ياد گرفتن احترام به ديگران از جمله مزايای عالی ورزش در كودكان است. آنها تمرين، نظم و رقابت را با شادی می‌پذيرند؛ زيرا بازی و تحرک، جزئی از طبيعت كودک است. انتخاب نوع فعاليت كودک به طبيعت و علائق او بستگی دارد؛ اما اغلب آنها نه تنها درباره رشته ورزشی آگاهی ندارند، بلکه در مواردی وسایل موردنیاز برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی را هم نمی‌شناسند. نويسنده کتاب «کانی فوتبال بازی می‌کند» با معرفی رشته ورزشی فوتبال در قالب داستان به شناخت بچه‌ها از این ورزش كمک می‌كند.

موضوع کتاب درباره دختری به نام کانی است؛ از موقعی که او بازی فوتبالی را می‌بیند که عموگونتر در آن بازی می‌کند، حسابی از فوتبال خوشش می‌آید. وقتی به‌عنوان بازیکن تیم نونهالان (گروه پنج) پذیرفته می‌شود، حتی یک جلسه‌ تمرین را از دست نمی‌دهد. در مسابقات قهرمانی نیز بین تیم‌های گروه پنج نونهالان، تیم کانی بـه مسابقات نهایی می‌رسد و کتاب روایت این مسابقه هیجان‌انگیز است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«کانی حاضر نیست حتی یک جلسه تمرین فوتبال را از دست بدهد. او با شجاعت دنبال هر توپی می‌رود، حتی اگر آن توپ را «بنی قوی» شوت کرده باشد. کانی حتی توپ را با ضربه‌ی سر دور می‌کند. حالا دیگر او می‌تواند از یان و تُوبی خیلی تندتر بدَوَد. برای همین هم می‌تواند به راحتی، توپ را از آنها بگیرد. مالتی می‌خواهد برای بازی یکشنبه‌ی آینده، که بازی خیلی مهمی است، کانی را به عنوان مهاجم انتخاب کند. برای همین هم کانی خیلی به خودش افتخار می‌کند.».
 
انتشارات سندباد (واحد کودک‌ونوجوان سفیراردهال) کتاب «کانی فوتبال بازی می‌کند» نوشته لیانه اشنایدر با تصویرگری اوا ونتسل بورگر و ترجمه مهدی شهشهانی را در 24 صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای 50 هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از 7 سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها