پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
برنامه‌های فرهنگی بر اساس نقشه مهندسی اجرا می‌شود

استاندار زنجان با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی در گذشته جوابگوی نیازهای استان نبود، گفت: برنامه‌های فرهنگی بر اساس نقشه مهندسی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محسن افشارچی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، بانوان و خانواده استان با اشاره به برنامه‌ریزی استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی در استان امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و همه هزینه کردها در این بخش براساس نقشه مهندسی انجام می‌شود.

استاندار زنجان با تأکید بر تعیین شاخص‌های مربوط در حوزه فرهنگی افزود: بر اساس نقشه مهندسی تدوین شده اولویت هزینه‌کردها در این بخش تمرکز بر محله‌هایی است که نیاز بیشتری به برنامه‌های فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه کمرنگ شدن فعالیت مساجد زنگ خطر محسوب می‌شود، اضافه کرد: مساجد باید بیش از پیش فعال شود و نباید از این امر مهم و فرهنگی بزرگ و تاثیرگذار غفلت کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه برکت و خیر کشور و استان از محل فعالیت مساجد است، افزود: باید مشکلات مساجد و حل آنها با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی در گذشته جوابگوی نیازهای استان نبود، تصریح کرد: امسال اعتبارات بخش فرهنگی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر است که هزینه کرد آن با محوریت نقشه مهندسی تدوین شده می‌تواند شاخصی برای فعالیت‌های بعدی در این بخش باشد.

وی با بیان اینکه تعریف مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار گسترده است و چهارچوب مشخصی ندارد، ادامه داد: هزینه کرد در مساجد به یقین آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

در ادامه نیز مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی موجود در استان متعلق به ساحت اجتماعی نیست، افزود: امسال سال پاسخگویی به مسایل اجتماعی مردم استان خواهد بود.

حسین نجفی اظهار کرد: نقش رسانه‌ها را در رصد دستگاه‌های عضو کارگروه اجتماعی و سلامت بانوان افزایش خواهیم داد تا با کمک آنها به مطالبات مردم رسیدگی و پاسخ داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز به تاثیر رسانه‌ها و اقدامات فرهنگی در بحث سلامت روان اشاره کرد و افزود: با اقدامات فرهنگی انجام شده و با مداخلات و حمایت صورت گرفته در اجرای طرح نفس(نجات فرزندان سالم از سقط) در سطح استان زنجان تاکنون ۲۲۸ مادر زنجانی که قصد سقط جنین داشتند از انجام این کار منصرف شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها