سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۱
انديشه‌های شعر انقلاب در جشنواره شعر فجر جهت می‌يابند

غزل تاجبخش شاعر معتقد است جشنواره شعر فجر به جوانان كمك مي‌كند تا افكار و انديشه‌های خود درباره انقلاب را روی كاغذ آورده و در جريان برگزاری جشنواره به آنها جهت بدهند._

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران(ايبنا)، تاجبخش در گفت‌و‌گو با ستاد خبري سومين جشنواره شعر فجر با بيان اين مطلب گفت: شركت شاعران جوان در جشنواره تنها براي ابراز وجود نبوده، بلكه اين شاعران درپي نشان دادن مشاركت بيش‌تر خود در شعر انقلاب به وسيله قلم و انديشه خود هستند. 

وي افزود: جشنواره‌اي چون شعر فجر با نيت‌هاي خوبي بنيان ‌نهاده شده است كه همگي قابل احترامند. اما براي پيشرفت در آن بايد گستره شعر خود را به متن مردم برساند و این جشنواره را به جشنواره‌ای مردمي تبديل كند. 

تاجبخش درباره روند پيشرفت شعر انقلاب در سال‌هاي اخير گفت: شعر انقلاب زيباست؛ چراكه پشتوانه‌اي مردمي داشته ‌است. وقتي به تاريخ ملل و انقلاب‌هاي مختلف نظري مي‌افكنيم متوجه اين مطلب مي‌شويم كه هرجا حضور مردم مشاهده مي‌شود، ما با اين زيبايي و معنويت روبه‌رو هستيم. 

شاعر مجموعه «شاپرك ديده‌ام آتش گرفت» انقلاب اسلامي را تحولي مقدس خواند و تصريح كرد: شاعران پيشكسوتي كه از زمان انقلاب تا به امروز براي اين تحول مقدس شعر سروده‌اند، افرادي با درك از انقلاب و جامعه كنوني‌اند.

سومين جشنواره بين المللي شعر فجر تا ۱۰ اسفند سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها