سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
ارائه 60 مقاله در همایش بین المللی هورامان شناسی

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی هورامان‌شناسی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در این دانشگاه گفت: در این کنفرانس بین المللی ۱۶ پنل تخصصی در ۲ روز و در قالب ۶۰ مقاله ارائه می‌شود.

حامد قادرزاده به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: همایش بین‌المللی هورامان پس از ثبت منظر فرهنگی هورامان در دستور کار دانشگاه کردستان قرار گرفت و پیش‌همایش این کنفرانس آبان‌ماه سال گذشته در اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

وی ادامه داد: منطقه هورامانات دارای قدمت تاریخی با پیشینه‌ کهن فرهنگی، آداب و رسوم و نمادهای فرهنگی ویژه‌ای است که هر کدام از این نمادها گوشه‌هایی از زوایای فرهنگ غنی و پربار این منطقه را نمایان می‌کند.
 
رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه همایش بین‌المللی هورامان شناسی در راستای تحقق شعار سال برگزار می‌شود، افزود: کنفرانسی که مدنظر ما است نیز یک فرایند تولیدی بوده و قطعا در اقتصاد و توسعه نقشه مهمی خواهد داشت.

قادرزاده اضافه کرد: هورامان تنها در سطح منطقه و کشور اهمیت ندارد بلکه یک حوزه بین‌المللی است و اگر بخواهیم این منطقه را به جهان معرفی کنیم پیش از هرچیز باید با هم‌افزایی فکری یک چشم‌انداز مشترک در این حوزه را شناسایی و سپس ظرفیت‌ها و جایگاه واقعی آن را به درستی ترسیم کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت شناسایی ظرفیت‌های بالقوه استان گفت: ظرفیت‌ها و پتانسل‌ها کردستان به شرطی که به درستی شناسایی و از آن بهره‌برداری شود، زمینه توسعه اقتصادی استان را به دنبال دارد.

قادرزاده، با اشاره به تعداد مقالات ارائه شده در این کنفرانس، بیان کرد: ۱۶ پنل تخصصی در ۲ روز و در قالب ۶۰ مقاله ارائه خواهد شد که ۴۰ درصد از این تعداد مقاله را اساتیدی از اقلیم کردستان عراق ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان راه‌اندازی گروه پژوهشی هورامان‌ شناسی و رونمایی از کتاب دو جلدی تاریخ، ادبیات، فرهنگ و جامعه هورامان را از بخش های جنبی همایش بین‌المللی هورامان شناسی برشمرد و یادآوری کرد: دانشگاه کردستان همچنین در روزهای آتی میزبان دومین همایش ملی جامعه‌شناسی مرز است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها