چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
اجرای برنامه‌های خانواده محور سالانه در کنار نمایشگاه کتاب

مدیر کتابشهر مشهد گفت: نمایشگاه کتاب تهران نیاز به طرح‌های خانواده محور در طول سال دارد.

مهدی شکوهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، افزود: یکی از مهمترین نقاط ضعف نمایشگاه کتاب، محدودیت زمانی آن است و اینکه تنها در مدت مشخصی از سال برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: حیات کتاب و ارتباط افراد و مردم با موضوع کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه به اقدامات سالانه و مداوم نیاز دارد تا مردم بهتر و بیشتر با آن انس بگیرند.
 
شکوهی اجرای برنامه‌های جمعی و خانواده محور را یکی از راه‌های مثمر ثمر با هدف افزایش علاقه افراد به کتاب دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در مجموعه کتابشهر با محوریت حضور والدین به همراه فرزندانشان در فضای فروشگاه برگزار می‌شد، معرفی کتاب یا روایت قصه‌ها با حضور شخصیت‌های عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان بود تا باعث جذابیت یک رویداد یا معرفی کتاب برای آنها شود.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه این جنس برنامه‌ها با استقبال خوبی روبرو بود؛ اما به دلیل هزینه‌هایی که برای مجموعه داشت آن را لغو کردیم. «دوشنبه‌های کافه کتابشهر مشهد» و رونمایی از آثار نویسندگان نیز از دیگر برنامه‌های جمعی در حوزه نشست‌های تخصصی کتاب است که هم اکنون در این مجموعه برگزار می‌شود و هدف آنها فراهم کردن بستر مطلوب و جذاب برای معرفی کتاب است.
 
شکوهی با اشاره به این مطلب که جای برنامه‌های خانواده محور و مشابه آن در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران خالی است، گفت: اگرچه برگزاری نمایشگاهی در حد و اندازه کتاب تهران که تمام ناشران سعی می‌کنند در آن حضور فعالی داشته باشند خوب است؛ اما ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه برای نسل کودک و نوجوان نیازمند اجرای برنامه‌های جنبی و مداوم در طول سال است که هر چه با شکوهتر و جذاب تر برگزار شود می تواند در گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی موثر باشد.
 
شکوهی با اشاره به اینکه به دلیل نقص فنی، مجموعه کتابشهر مشهد نتوانسته در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشد، بیان کرد: اختصاص بخشی از نمایشگاه ویژه کتابفروشی‌ها به صورت مجازی از جمله نکات مثبت آن در سال 1402 است. چرا که در سال های گذشته، اردیبهشت و خردادماه، فصل رکود فروش کتاب در کتابفروشی های شهر بود و بسیاری از همکاران بابت این موضوع گلایه داشتند که اکنون با راه‌اندازی موضوع حضور کتابفروشی‌ها در نمایشگاه این معضل تاحدودی برطرف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها