پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
دانیار با ۶ کتاب تخصصی درباره هنر قاجار در نمایشگاه حضور دارد

 نشر «دانیار» با یک مجموعه پنج‌جلدی درباره هنر قاجار و زندگی‌نامه کمال‌الملک به بخش عمومی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ آمده است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشر دانیار با یک مجموعه پنج‌جلدی درباره هنر قاجار و یک کتاب زندگینامه در بخش ناشران عمومی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ حضور دارد.


مجموعه پنج‌جلدی «مطالعات هنر و معماری قاجار» به هنر و فرهنگ ایران در دوره قاجار می‌پردازد.

جلد اول این مجموعه کتاب با عنوان «پرتره‌های سلطنتی قاجار» به نقاشی و هنر تجسمی در این دوره می‌پردازد. نویسنده این کتاب جولین رابی و مترجمان آن علیرضا بهارلو و کیانوش معتقدی هستند.

جلد دوم این مجموعه نیز «از باغ گلستان تا کاخ گلستان» نام دارد. این کتاب، نوشته کیانوش معتقدی و نامی نامور یکتا، به چاپ دوم رسیده است.

در جلد سوم که با عنوان «فرهنگ و زندگی در ایران عصر قاجار» منتشر شده به فرهنگ‌های جامعه در این دوران پرداخته شده است. نویسنده آن جنیفر اسکرس است که به‌همت مرضیه قاسمی و علیرضا بهارلو به فارسی برگردان شده است. گفتنی است این کتاب تنها شماره‌ای است که به چاپ سوم رسیده است.

چهارمین جلد این مجموعه با نام «تصویر زن در هنر قاجار» به‌قلم مونیعه شخب ابوضیا و نور سوبرزخان و ترجمه علیرضا بهارلو است که به چاپ دوم رسیده است.

در جلد پنجم این کتاب به «کاشی و کاشی‌کاران طهران در عصر قاجار» می‌پردازد که نویسنده آن کیانوش معتقدی است. این کتاب نیز به چاپ دوم رسیده است.

کتاب «یادنامه کمال‌الملک» به زندگی این نقاش بزرگ می‌پردازد. این کتاب به‌کوشش علی دهباشی و داراب بهنام شباهنگ تهیه شده است که در روز هفتم به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ رسید.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌ (ره) و هم‌زمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها