یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
انیمیشن «نقل‌های شیرین» به مراحل پایانی تولید رسید

خراسان شمالی- علی جنتی تهیه کننده، کارگردان بجنوردی و خالق انیمیشن‌های معروف تاکسی زرد و بلبلستان گفت: تولید «نقل‌های شیرین» با اقتباس از کتاب زیباترین سردار به مراحل پایانی تولید خود رسید.

علی جنتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: موضوع ساخت این انیمیشن فرهنگ، ادبیات و تاریخ گنجینه فرهنگ‌ها، استان خراسان شمالی است.
 
این انیمیشن ساز بجنوردی با اشاره به منابع تهیه این کار خاطر نشان کرد: کتاب زیباترین سردار نوشته ایران توحدی به همراه جمع‌آوری ادبیات شفاهی اهل تاریخ، ادبیات و هنر مهم‌ترین منابع اقتباسی این انیمیشن است.
 
وی با بیان اهداف تولید این انیمیشن گفت: به منظور ترویج فرهنگ قصه‌گویی و پرداختن به مفاخر این استان، « نقل‌های شیرین » تولید و اکران خواهد شد.
 
جنتی با اشاره به تاریخ شروع تولید این انیمیشن گفت: تولید «نقل‌های شیرین» اردیبهشت ماه سال جاری به کارگردانی امیر مسعود علمداری آغاز و شهریور ماه نیز به پایان خواهد رسید.
 
مدیر مسئول موسسه غیر سینمایی اشراق رسانه تصریح کرد: این انیمیشین در قالب ۶ قسمت و صورت نیمه بلند ساخته خواهد شد که در اولین قصه به زندگی سردار عوض خان جلالی خواهد پرداخت.
 
تهیه کننده نقل‌های شیرین افزود: این انیمیشن با تکنیک کات اوت ساخته و ۳ انیماتور و ۳ طراح دارد.
 
تولید کننده انیمیشن‌های معروف «تاکسی زرد» و « بلبلستان » در خراسان شمالی گفت: مهرماه سال جاری شاهد اکران این انیمیشن در سینماهای استان و شبکه استانی اترک خواهیم بود.
 
جنتی در پایان گفت: تولید « نقل‌های شیرین » به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولید موسسه غیرسینمایی « اشراق رسانه » بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها