سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
«موکب هنر» کرمان به مدت ۹روز در کرمان برپا می شود / کتاب فتح خون در موکب «هیئت هنر کرمان» خوانده می‌شود

کرمان_اعضای موکب هنر کرمان از برپایی این موکب از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۹ مرداد ماه در پارک مادر شهر کرمان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، «مهلا میرزایی» مدرس دانشگاه و فعال حوزه هنری در نشست خبری برگزاری دومین دوره موکب هیئت هنر کرمان بیان کرد: هیئت هنر وابسته به هیچ سازمان و نهادی نیست.

وی  افزود: مراحل تشکیل موکب هیئت با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های هنری، هنرمندان را در خیمه‌های هنر، شناسایی و بعد از آن در سال گذشته هیئت هنر تشکیل شد.

میرزایی دور هم جمع کردن هنرمندان و نشان دادن مفاهیم دینی و عاشورا با زبان هنر را از اهداف هئیت هنر کرمان دانست.

«امیر شجاعی» کارشناس فیلم سازی نیز در این نشست بیان کرد: مواجهه مستقیم با مردم و رسیدن آثار هنری بی‌واسطه به مردم، از دغدغه‌های هنرمندان است.

وی گفت: به دنبال آن هستیم که از موکب هنر به هیئت هنری برسیم.

شجاعی با بیان اینکه هر کجا که نیاز به هنر متعهد انقلابی باشد، حضور داریم، اظهار کرد: هنرمندان در رشته‌های مختلف در این موکب حضور دارند.

وی تصریح کرد: اتصال هنرمندان به دریای بیکران ابا عبدالله‌الحسین (ع)یکی از دغدغه‌هایم بود تا تشکیلاتی پیرامون هنر انقلاب داشته باشیم.

شجاعی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در این موکب خواندن کتاب«فتح خون» از شهید سید مرتضی آوینی است ادامه داد:  به طور حتم روایت این کتاب توجه بسیاری را به خود جلب می کند.

محمدحسین صابری نیز در این نشست با بیان این مطلب که حدود ۱۰۰ نفر در این موکب فعالیت دارند، گفت:  موکب هیئت هنر کرمان از ۱۲ تا ۱۹ مردادماه جاری واقع در ضلع شمالی پارک مادر و از ساعت ۱۸ تا ۲۱ پذیرای عاشقان اباعبدالله است.

وی در پایان گفت: کار ابداعی جدیدی که سال گذشته انجام شد (نشان نوشته‌ها) شعارهایی با محوریت امام حسین علیه‌السلام طراحی شد و نوجوانان با اثر انگشت خود آن را تکمیل کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها