شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
82 کتابخانه زنجان میزبان طرح هدهد سفید بودند

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: امسال 82 کتابخانه میزبان طرح هدهد سفید بودند.

محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: طرح هدهد سفید به مناسبت فصل تابستان در چند رشته ادبی ، هنری، مهارتی، معارفی، روانشناختی و سرگرمی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی امسال 82 کتابخانه از کتابخانه‌های عمومی استان میزبان این طرح تابستانی بودند، اضافه کرد:  البته برخی از ارگان‌ها از جمله فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان نیز در برگزاری کلاس‌های تابستانی کتابخانه‌های عمومی را همراهی کردند.

مدیرکل کنابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه استقبال از برگزاری این طرح تابستانی بالا بود، افزود: به علاوه استقبال از کلاس‌های مهارتی که در قالب مشاغل خانگی و یا آموزش‌های صنایع دستی انجام شد از مخاطبین زیادی برخوردار بود.

رضاخانی با بیان اینکه کلاس‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای برای همه گروه‌های سنی برگزار شد، اضافه کرد: با هماهنگی ارگان‌های مربوطه گواهی حضور در دوره نیز به شرکت کنندگان اعطا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های مهارتی در حوزه فنی و حرفه‌ای دیدگاه‌ها نسبت به کتابخانه‌های عمومی را تغییر داد، افزود: با ظرفیت سنجی صورت گرفته هریک از کتابخانه‌های عمومی میزبان یک کلاس فرهنگی، ادبی و یا مهارتی بودند که همین موضوع کنابخانه را از صرف امانت دهی کتاب خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه کتابخانه‌های عمومی استان استمرار برگزاری کلاس‌های جانبی در این مراکز فرهنگی است، اضافه کرد: در واقع امروز کتابخانه‌های عمومی به پایگاه فرهنگی محله تبدیل شده‌اند و قریب به 60 خدمت در آنها ارائه می‌شود.

رضاخانی ادامه داد: این موضوع در کتابخانه‌ای که در منطقه محروم واقع شده و تنها مرکز فرهنگی محله است، نمود بیشتری دارد و قطعا استقبال بیشتری از برنامه‌های فرهنگی وجود دارد.

در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است که 61 هزار نفر عضو دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها