شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
هفتمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران برگزار می‌شود

مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه از طریق اداره تاریخ شفاهی و مطالعات تاریخی فراخوان هفتمین کنفرانس خود با عنوان تاریخ روابط خارجی ایران، صد سال چند جانبه‌گرایی در تاریخ و روابط خارجی ایران را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه از طریق اداره تاریخ شفاهی و مطالعات تاریخی فراخوان هفتمین کنفرانس خود را منتشر کرد.

هفتمین کنفرانس با عنوان تاریخ روابط خارجی ایران، صد سال چند جانبه‌گرایی در تاریخ و روابط خارجی ایران را در مرکز توجه خود قرار داد و محورهایی برای تالیف مقاله مشخص کرد. 

محورهای این کنفرانس عبارتند از: «سوابق حضور ایران در مذاکرات چند جانبه پیش از تاسیس جامعه ملل»، «ایران و جامعه ملل»، «ایران و سازمان ملل متحد»، «عضویت ایران در نهادها و سازمان‌های بین‌المللی»، «ابتکارات ایرانی در سازمان‌های بین‌المللی»، «تاثیر حضور ایران در سازمان‌های بین‌المللی بر روابط دو جانبه و ساختار وزارت خارجه» و «نقش سازمان‌های بین‌المللی در روابط خارجی ایران». 

تاریخ برگزاری هفتمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران 26 دی‌ماه 1402 است و محققان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان باید چکیده مقالات خود را تا 30 مهر بفرستند و اصل مقاله را تا 30 آذر به دفتر دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

ششمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران با عنوان «دو سده مذاکره در تاریخ دیپلماسی ایران: قواعد، دستاوردها و ابتکارات ایرانی» به همت مرکز مطالعات سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه اداره تاریخ شفاهی و مطالعات تاریخی سه‌شنبه 4 بهمن ماه 1401 برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها