شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کتاب « اخلاق حرفه‌ای در مدارس»یک معلم شیرازی منتشر شد

فارس- کتاب «اخلاق حرفه‌ای در مدارس» نوشته سارا چراغی، دبیر و مدیر مدرسه پایه متوسطه شیرازی، توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

سارا چراغی، خالق این کتاب، در خصوص لزوم و اهمیت اخلاق حرفه‌ای در سازمان ها به ویژه در مدارس به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، گفت: بازدهی آموزش‌ و ‌پرورش از یک سو، تبدیل‌کردن انسان‌های مستعد به انسان‌های سالم، بالنده، متعادل و رشد یافته است؛ و از سوی دیگر، تأمین‌کننده نیازهای نیروی انسانی جامعه در بخش‌های متفاوت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. زیرا منابع انساني، نقش بسيار مهمي در موفقيت این سازمان بازي می‌کنند. بر این اساس، توجه به تعلل‌ورزی منابع انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است. سازمان‌هایی که افراد آن مبتلا به تعلل‌ورزی شغلی هستند خستگی، ناامیدی، ترک و غیبت از کار، عدم موفقیت و مشکلات جسمی و روحی از ویژگی‌های کارکنان آنان و عدم تحول و افت عملکرد از ویژگی‌های سازمانی آن‌ها خواهد بود.

چراغی تاکید کرد: اخلاق حرفه‌ای، یکی از مسائل اساسی همه جوامع بشری است. در حال حاضر، متأسفانه در جامعه ما در محیط کار، کمتر به اخلاق حرفه‌ای توجه می‌شود. در حالی که در غرب سکولار، در دانش‌های مربوط به مدیریت و سازمان، شاخه‌ای با عنوان اخلاق حرفه‌ای وجود دارد، ولی در جامعه دینی ما در مدیریت، به اخلاق توجه کافی نشده است.


به گفته این آموزگار شیرازی، اخلاق حرفه‌ای به مسائل و پرسش‌های اخلاقی و اصول و ارزش‌های اخلاقی یک نظام حرفه‌ای می‌پردازد و ناظر بر اخلاق در محیط حرفه‌ای است. امروزه بسیاری از کشورها پی برده‌اند که بی‌اعتنایی به مسائل اخلاقی و فرار از مسئولیت‌ها و تعهدات اجتماعی، به از بین رفتن سازمان می‌انجامد. به همین دلیل، بسیاری از سازمان‌های موفق برای تدوین استراتژی اخلاقی احساس نیاز کرده، و به این باور رسیده‌اند که باید در سازمان، یک فرهنگ مبتنی بر اخلاق رسوخ کند. از این‌رو، کوشیده‌اند به تحقیقات درباره اخلاق حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای بدهند.

وی ادامه داد: اخلاق در همه زمینه‌ها و فعالیت‌های آموزشی از مدیریت گرفته تا تدریس کاربرد دارد. نبود اخلاق در سازمان، باعث سوءرفتار مدیران و کارکنان، لذت نبردن از زندگی شغلی، لطمه به سازمان و افراد سازمان در محیط حرفه‌ای می‌شود. 

مولف کتاب «اخلاق حرفه‌ای در مدارس» بیان کرد: در این کتاب، طی یک مطالعه و بررسی دقیق، اخلاق حرفه‌ای در مدارس با متدهای مختلف بررسی شده است. 

به گزارش ایبنا؛ کتاب «اخلاق حرفه‌ای در مدارس»، نوشته سارا چراغی، با ویراستاری فاطیما یزدانی، توسط انتشارات نویسندگان پارس به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها