یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌های فارس به برنامه جامع نیاز دارد

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از نیاز به برنامه جامع در انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، سومین نشست انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی فارس ظهر یکشنبه ۹ مهرماه با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، علی نویدگویی، رئیس انجمن و جمعی از خیران و اعضای انجمن برگزار شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با بیان اینکه انجمن خیرین بازوی توانمند کتابخانه‌های عمومی است، گفت: رویکرد فرهنگی حلقه مفقوده انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی فارس است و این انجمن باید رویکرد فرهنگی و ترویجی خود را تقویت کند.
 
وی اضافه کرد: انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی فارس به برنامه‌ریزی جامع کوتاه‌مدت و بلندمدت نیاز دارد تا با استفاده از افراد تأثیرگذار و صنوف استان به توسعه کتابخانه‌ها کمک شود.
 
فیروزی با بیان نکات قانونی و ساختاری نهاد کتابخانه‌ها، گفت: استان فارس به جز در مبحث کتابخانه مرکزی در دیگر شاخص‌ها جز استان‌های پیشرو کشور در حوزه کتابخانه‌های عمومی است که بخش چشم‌گیری از فعالیت‌ها با کمک خیرین رقم خورده است. در حال حاضر ۲۵۶ کتابخانه در فارس فعال است و شاخص‌های کتابخانه‌ای بیش از ۵۸ درصد رشد داشته است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه به برگزاری جشنواره مردمی نذر کتاب اشاره و تصریح کرد: این جشنواره با توجه به نیاز کتابخانه‌های عمومی به منابع به روز برگزار شده است و تا کنون بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس اهدا شده است.
 
علی نویدگویی، رئیس انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی فارس نیز در این نشست با اشاره به موضوع کتابخانه مرکزی شیراز، عنوان کرد: نامه‌ای از سوی خیرین و دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ استان فارس برای اهتمام بیشتر به موضوع ساخت کتابخانه مرکزی، آماده و در سفر آتی رئیس جمهور به استان فارس، به مقام عالی دولت ارائه خواهد شد.
 
وی اتمام پروژه بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب و ساخت کتابخانه مرکزی شیراز را دو خواسته بزرگ مردم شیراز و استان فارس توصیف کرد.
 
به گزارش ایبنا، در ادامه این نشست ضمن بررسی مصوبات نشست پیشین، اعضای انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی فارس به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها