سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۵
«معراج، شق‌القمر،‌ عبادت در قطبين» به چاپ نهم رسيد

تبيين برخي از مسايل دين مبين اسلام در كتابي با عنوان «معراج، شق‌القمر، عبادت در قطبين» اثر آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي از سوي انتشارات نسل جوان تجديد چاپ شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نوشتار حاضر با توجه به مباني ديني اسلام به تشريح و تبيين برخي از مسايل نظير احكام و قوانين جهان آفرينش پرداخته است.

اين كتاب با توجه به رويكردهاي تربيتي اسلام به سه مساله مهم معراج پيامبر(ص)، معجزه ايشان و عبادت در قطبين كه پرسش‌هاي متعددي درباره آنها مطرح مي‌شود، پاسخ‌هايي را ارايه مي‌كند. 

مساله معراج و سفر پيامبر اسلام(ص) با بدن مادي به آسمان‌ها و تصديق حقيقت اين مساله و مساله شق‌القمر كه در رديف معجزات و كارهاي خارق‌العاده پيامبر(ص) در اين كتاب بررسي شده‌اند.

مسايل انجام وظايف و فرايض اسلامي مانند نماز، روزه و ... در مناطق قطبي و در سرزمين‌هايي كه طول شبانه روز بسيار زياد است و گاهي به اندازه شش ماه طول مي‌كشد، در اين اثر تشريح شده‌ است. اين اثر مي‌كوشد مطالب و احكام ديني را با بياني روشن، ساده و در عين حال كاملا مستدل و منطقي به دور از هرگونه تعصب بررسي و بيان كند.
 
بخش معراج اين نوشتار به تبيين مباحث مختلفي مانند قرآن و معراج، معراج پيامبر(ص) از نظر حديث و عقيده دانشمندان اسلام،‌ از لحاظ علوم، چگونه پيامبر(ص) بر اين موانع پيروز گرديد، معراج و مشكل زمان،‌ چرا پيامبر به معراج رفت و موضوع معراج و عظمت خيره كننده كواكب آسمان، اختصاص دارد.

در فصل‌هاي بعدي نيز مباحثي گوناگوني مانند شق‌القمر در منابع حديث، علوم روز، آستروئيدها ، شهاب‌ها و پيدايش منظومه شمسي، آفتاب نيمه شب، بهم خوردن شب و روز در مناطق قطبي، شناسايي ظهر و نيمه شب، مطرح شده‌اند.

در قسمتي از اين كتاب با عنوان «آخرين بحث درباره معراج، چرا پيامبر به معراج رفت؟»، آمده است: «متاسفانه جريان معراج پيامبر(ص) مانند بسياري ديگر از جريان‌هاي صحيح تاريخي آميخته با خرافاتي شده است كه قيافه اصلي آن را در نظر كساني كه مطالعات كافي در اين قسمت ندارند، ‌ناپسند نشان داده است. اين خرافات زائيده افكار منحط و آلوده افرادي است كه براثر بي‌بند و باري در نقل حقايق تاريخي يا افزون سليقه‌هاي شخصي به اين حقايق، به اين صورت درآمده است». 

در صفحات پاياني اين اثر ديني، بخشي از تاليفات و آثار آيت‌الله مكارم شيرازي، مرجع تقليد شيعي، مانند تفسير نمونه، ‌ترجمه تفسيرالميزان، القواعدالفقهيه، فيلسوف نماها، قرآن و آخرين پيامبر، معاد و جهان پس از مرگ و كتاب پايان عمر ماركسيسم معرفي شده‌‌اند.

چاپ نهم كتاب «معراج، شق‌القمر، عبادت در قطبين» از سوي انتشارات نسل جوان در شمارگان 1000 نسخه، 148 صفحه، قطع جيبي و بهاي 9000 ريال به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط