سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
«غارنشین‌های بشقاب‌پرنده»؛ جدیدترین اثر هادی خورشاهیان منتشر شد

کتاب «غارنشین‌های بشقاب‌پرنده» نوشته هادی خورشاهیان جدیدترین اثر اوست که از سوی نشر افق برای نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «غارنشین‌های بشقاب‌پرنده» داستانی درباره زندگی بشر است از پیدایش تا رستاخیز؛ اینکه انسان چگونه به وجود آمد، چگونه پیچیده شد و چگونه زندگی‌اش به پایان می‌رسد. اصلاً به پایان می‌رسد؟ داستان با واگویه‌های ذهنی پروانه آغاز می‌شود؛ دختری نوجوان با ذهن فعال و پر از فکر و خیال که مدام با خودش حرف می‌زند. او برادری به نام پارسا دارد که شبیه خودش است و عاشق فکر کردن به آدم‌فضایی‌ها و بشقاب‌پرنده‌ها و هر چیز علمی و خیالی که به او توان داستان‌پردازی بدهد. آنها با پدر و مادرشان زندگی می‌کنند.

یک روز، پروانه تصادفی به کتابی می‌رسد با داستانی عجیب‌وغریب که شخصیت‌های آن مانند اعضای خانواده‌اش هستند؛ پدری و مادری و پسری و دختری. این خواهر و برادر، نادا و کانا نام دارند. آنها در غاری در دره افق زندگی می‌کنند. جایی که هیچ نشانه‌ای از تمدن وجود ندارد و به شکل انسان‌های اولیه با برگ و بوته خودشان را می‌پوشانند و به‌نظر می‌رسد تنها ساکنان کره زمین هستند.

هادی خورشاهیان در این رمان از زمان و مکانی در جهان می‌گوید که تعداد انسان‌های روی کره زمین محدودند. تکنولوژی زندگی را تسخیر نکرده و طبیعت نیروی مسلط است. معمایی هم وجود دارد که باید حل شود تا تکلیف فرار یا مهاجرت یا هویت شخصیت‌های داستان دوم کتاب مشخص شود.

نشر افق کتاب «غارنشین‌های بشقاب‌پرنده» نوشته هادی خورشاهیان را در ۱۰۴ صفحه و به بهای ۱۲۵ هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها