سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
زنجان میزبان اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر زنان عاشورایی

زنجان- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر زنان عاشورایی به میزبانی زنجان و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: جلسه هماهنگی اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر زنان عاشورایی با حضور فرح‌روز فاتحی دبیر کنگره بین‌المللی شعر زنان عاشورایی، حجت‌الاسلام احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی، امیر نعمتی رئیس حوزه هنری، کاظم سلامت معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و ولی الله کلامی از شاعران استان زنجان برگزار و تصمیمات مربوطه در این زمینه اتخاذ شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به هماهنگی صورت گرفته برای میزبانی زنجان از این کنگره بین‌المللی بیان کرد: اختتامیه این کنگره روز ۱۷ آبان ماه به میزبانی استان زنجان و با همکاری و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.

وی بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف به ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: ایثار همچنان ادامه دارد و ما باید این موضوع را به جامعه نشان دهیم، البته بیان هنری ایثار یکی از موثرترین روش‌ها برای بیان آن است.

برزگر با اشاره به اینکه در بین هنرهای مختلف شعر یکی از موثرترین و ماناترین رسانه‌هاست و این کنگره برای سرایش اشعار جدید بنا نهاده شده است، اضافه کرد: طبق آمار ۷۰۰ اثر از ۴۰۰ شاعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از ۵ کشور خارجی نیز اثر دریافت شده است.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه آثار دریافتی توسط داوران ارزیابی شده است، اضافه کرد: طبق اعلام دبیرخانه ۳۰۰ اثر قابل ارائه و ۲۰ اثر برگزیده شده‌اند که در اختتامیه از آنها تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط