جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
«شینسوکه یوشی تکه» با کتاب «من دلیل دارم» به کودکان هرمزگانی چه گفت؟

هرمزگان - در نُهمین برنامه «کتاب بازی» بوکتاب بندرعباس، شینسوکه یوشی تکه با کتاب «من دلیل دارم» به کودکان هرمزگانی چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نُهمین برنامه «کتاب بازی» بوکتاب، توجه کودکان را به چرایی و چگونگی شکل‌گیری یک عادت جلب کرد و به کودکان کمک می‌کرد تا برای تقویت عادت‌های خوب و از بین رفتن عادت‌های بد برنامه‌ریزی و تمرین کنند.

این برنامه کتاب محور بر اساس کتاب «من دلیل دارم» اثر شینسوکه یوشی تکه ژاپنی، کتاب ششم از مجموعه «فیلسوف کوچک» است که رضی هیرمندی ترجمه کرده، بود.

این برنامه با موضوع مهارتهای فردی و پرورش خلاقیت و فلسفه کودک، مفاهیم فلسفی، مهارت‌های تفکر، مهارت مشاهده، خودآگاهی، خانواده، احساسات، عادت‌های بد، عادت‌های کودکان، اختلالات اضطرابی، مدیریت هیجان در کودکان، گفت‌وگو با کودکان، خلاقیت، مهارت خودآگاهی، و رفتارشناسی کودکان به صورت غیر مستقیم و با زبان شعر و قصه آموزش داده شد.

شینسوکه یوشی‌تکه در این کتاب با نگاهی شوخ و بدیع دلیل‌های بسیاری از رفتارهای کودکان را فاش می‌کند: اینکه چرا روی تخت بالاوپایین می‌پرند؟ چرا دست‌های کثیفشان را با لباس پاک می‌کنند؟ چرا غذایشان را پخش‌وپلا می‌کنند؟ و...

«من دلیل دارم» یک کتاب تصویری خنده‌دار، بانمک و تامل‌برانگیز از نویسنده و تصویرگری باهوش و خلاق است که به کودکان و والدین نشان می‌دهد چگونه می‌توانند از قدرت تفکر و استدلال استفاده کنند و با شوخ‌طبعی به جهان و پدیده‌هایش و انسان و رفتارهایش نگاه کنند.

کتابی که کودکان بارها و بارها می‌خوانند و ماجراهای آن به پرورش تفکر خلاق آن‌ها کمک می‌کند. به کودکان می‌گوید که منحصربه‌فردند و آن‌ها را به تفکر درباره عادت‌های بد ترغیب می‌کند.

اگر ناخنت را بجوی یا دست کثیفت را با شلوارت پاک کنی، اسمش کار زشت است؟ خب، اول باید ببینی برای این کارها دلیل محکمی داری یا نه. مثلاً دلیل جویدن نی شاید این باشد که می‌خواهی برای مسابقات جهانی نی جویدن آماده شوی! در این کتاب خیلی بامزه یوشی‌تکه برای هر رفتار آشنایی دلیلی می‌سازد! این دلیل ابتکاری و خنده‌دار به خواننده کمک می‌کنند دلیل تراشی‌های زیادی را در نظر مجسم کند و تخیلش را حسابی به کار بیندازد.

این برنامه فرهنگی و ادبی، با تسهیلگری هانیه هادی‌نژاد پنجشنبه شب (۱۱ آبان ماه) بر اساس کتابی «من دلیل دارم» از انتشارات افق در مجموعه «بوکتاب» بندرعباس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها