شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
رتبه‌های برتر نقالی و ادبیات به دانش‌آموزان همدانی رسید

همدان- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در جشنواره ملی امید فردا، رتبه‌های برتر نقالی و ادبیات به دانش‌آموزان همدانی رسید.

مجتبی قمری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی امید فردا افزود: چهل و یکمین مسابقات امید فردا ویژه دختران و پسران در تمام مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز و در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشوری در آبان ماه ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد.

وی ادامه داد: در این جشنواره ۱۷ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در سامانه ثبت‌نام برای رشته‌های فرهنگی و هنری تجسمی، ترسیمی، نمایشی، هنرهای آوایی، ادبیات، سینما و بازی‌های کامیپوتری که شامل ۹۰ گرایش فرهنگی و هنری را شامل می‌شود، شرکت کردند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: دانش‌آموزان پس از ارزیابی در مرحله مدرسه، در مرحله منطقه‌ای نیز توسط داوران مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفتند و منتخبان هر منطقه وارد مرحله استانی شدند که این نفرات حدود ۴ هزار دانش‌آموز بود.

وی با بیان اینکه در مرحله استانی پس از ارزیابی و داوری‌ها توسط داوران مجرب در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز حائز رتبه اول تا سوم شدند گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در دو مرحله دختر و پسر آیین اختتامیه مسابقات فرهنگی و هنری امید فردا را در اردیبهشت ماه برگزار و از دانش‌آموزان تقدیر کرد.

قمری یادآور شد: دبیرخانه جشنواره مرحله استانی، ۱۴۰ دانش‌آموز منتخب را به مرحله کشوری معرفی کرد و در مرحله کشوری پس از ارزیابی‌ها توسط داوران کشوری، از استان همدان ۱۹ دانش‌آموز دختر و پسر که ۱۲ دانش‌آموز دختر و ۷ دانش‌آموز پسر بودند، حائز رتبه برتر کشوری شدند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان برتر مرحله کشوری به مدت سه روز در اردوگاه باهنر تهران حضور یافته و در کارگاه‌های توانمندسازی فرهنگی کشوری شرکت کردند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: در این اردو دو دانش‌آموز شاخص همدانی مورد تقدیر دبیر جشنواره و هیات داوران قرار گرفتند، مهدی بختیاری در رشته نقالی و محمدصالح نظام‌لو در رشته شعر تقدیر ویژه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها