سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
۱۵ کتاب توسط کنگره شهدای زنجان به چاپ رسید

زنجان- فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: طبق آمارهای موجود ۱۵ عنوان کتاب شهدا تالیف و چاپ شده است.

سردار جهانبخش کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۲ هزار برگ سند از اسناد مرتبط با شهدا جمع‌آوری شده و بر اساس همین اسناد کار تالیف کتاب‌های موضوعی ایثار و شهادت آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از کتاب‌ها به علت عدم تامین مالی هنوز منتشر نشده است، تصریح کرد: طبق آمارهای موجود ۱۵ عنوان کتاب تالیف و چاپ شده و ۱۰۰ عنوان کتاب هم آماده چاپ شده که منتظر تامین اعتبار است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به تولید ۲۵۰ حلقه انوع فیلم با موضوع شهید و شهادت اشاره و تصریح کرد: طی این مدت ۲۲۰ مصاحبه با خانواده شهدا انجام شده است.

وی به ثبت ۱۵۰ هزار برگ سند مربوط به شهدا در مرکز ثبت اسناد به صورت کشوری اشاره کرد و گفت: ثبت این اسناد با هدف ماندگاری آثار مربوط به شهدا صورت گرفته است.

سردار کرمی همچنین از تولید و بازپخش ۲۰ هزار محتوای موضوعی شهدا در قالب فیلم کوتاه و تیزر خبر داد و اضافه کرد: تیزرهای کوتاه درباره شهدا در قالب کلیپ ۵ دقیقه‌ای از رسانه ملی پخش و نسبت به معرفی شهدا در این قالب اقدام شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه آثار مربوط به شهدا دست یافتنی نیست و اگر به صورت صحیح از طریق والدین و بستگان آنها جمع‌آوری نشود؛ دیگر فرصتی برای این کار وجود نخواهد داشت، افزود: در همین راستا ستاد کنگره شهدای زنجان به صورت مستمر نسبت به جمع‌آوری و مستند کردن این آثار اقدام می‌کند.

وی وظایف و موضوعات اصلی ستاد کنگره شهدا را بستر سازی برای اثر گذاری آثار شهدا به نسلهای بعدی به ویژه کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: با ظرافت هنری و ابزارهای لازم آثار معنوی شهیدان باید به کودکان و نوجوانان بعنوان یک سرمایه گرانقدر منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط