سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد گسترش می‌یابد

کهگیلویه و بویراحمد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های هفته کتاب با رویکرد گسترش فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، امین درخشان صبح سه شنبه در نشستی با فعالان فرهنگی حوزه کتاب با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این هفته از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود و در آن برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتاب یکی از مهمترین مؤلفه‌های حوزه فرهنگ است، افزود: کتاب قلب حوزه فرهنگی است و اگر حوزه‌های دیگر مانند سینما، طراحی و نقاشی پیشرفت کنند اما کتاب نباشد، این حوزه‌ها نیز پیشرفتی نخواهند داشت.

درخشان با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این هفته نشست‌های تخصصی با موضوع کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در مدارس و مراکز فرهنگی مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز برگزار می‌شود.

درخشان با بیان اینکه نمایشگاه‌های کتاب و نشریات در مناطق محروم و کم‌برخوردار برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای آشنایی مردم این مناطق با جدیدترین آثار منتشر شده در حوزه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی و آشنایی با کتابخوانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز برگزار می‌شود.

درخشان ادامه داد: اهدای کتاب رایگان به مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این برنامه‌ها با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در جامعه به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار ترویج کنیم.

تجلیل از ۲۰ نفر از برگزیدگان حوزه کتاب، اهدای کتاب رایگان در مناطق مختلف استان، برگزاری جلسه ستاد هفته کتاب، برنامه‌های حافظ و سعدی خوانی با همکاری کتابخانه‌ها، دیدار با نویسندگان پیشکسوت، سرکشی از کتاب‌فروشی‌های شهر، تجلیل از نویسندگان استان، انتخاب کتاب سال و تجلیل از ویراستاران و طراحان کتاب نیز از برنامه‌های مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها