دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
رونمایی از ۳۵ کتاب بریل برای نابینایان دوستدار کتاب در شیراز

فارس- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از رونمایی ۳۵ عنوان کتاب به خط بریل برای اولین بار برای مراکز نابینایان شیراز خبر داد.

غلامرضا خوش‌اقبال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، به مناسبت آغاز سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی به تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده پرداخت و گفت: امسال با توجه به راه‌اندازی دبیرخانه ستاد برگزاری هفته کتاب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تلاش شده برنامه‌ها مدون و مفید باشد.

وی از برگزاری ۱۱ عنوان نشست رونمایی و نقدوبررسی کتاب در استان فارس خبر داد و افزود: این برنامه‌ها اغلب در تالار غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود و انتشاراتی‌های شیراز و پاتوق کتاب و حوزه هنری فارس در آن مشارکت دارند.

خوش‌اقبال دیگر برنامه هفته کتاب فارس را دیدار با اصحاب کتاب با عنوان «صحبت یار» عنوان کرد و گفت: این دیدارها که از ۲۴ تا ۳۰ آبان جاری ادامه دارد به چهره‌های نشر و کتاب فارس اختصاص دارد. دیدار با منوچهر کیانی (ناشر)، عبدالامین عطایی (ناشر)، روانستان (ناشر)، نعمتی (صحاف) و دیدار با همسر مرحوم کرامت رعناحسینی در منزل ایشان از برنامه‌های صحبت یار است.

به گفته معاون امور رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در جریان سی و یکمین هفته کتاب استان فارس سه اجرای تئاتر خیابانی نیز مقابل تالار حافظ خواهد بود که توسط گروه نمایش خورشید در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ تا ۱۸ به مخاطبان ارایه می‌شود.

وی از برگزاری نشست مردمی درباره کتاب و کتابخوانی با نام «کتاب آیینه روزگاران» نیز خبر داد و گفت: این برنامه در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آبان جاری با همکاری موسسه فرهنگی و هنری شعر گل واژه در ساعت ۱۸.۳۰ تا ۲۰.۳۰ برگزار خواهد شد.

خوش‌اقبال به برپایی نشست مردمی درباره کتاب و کتابخوانی با عنوان «نوجوانانه با کتاب» اشاره کرد و افزود: این برنامه هم که با همکاری موسسه فرهنگی و هنری نادیان مهر برگزار خواهد شد در روزهای ۲۷ تا ۲۹ آبان جاری در ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود که به دیدار با رقیه بابایی، طیبه فرید، فریبا کریمی و راضیه احمدی اختصاص دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دیدار با اهالی کتاب و کتاب آرایی و چاپ را از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان فارس برشمرد و گفت: در روزهای ۲۷ تا ۳۰ آبان ساعت ۹ صبح مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به دیدار کتابفروشی‌های شیراز خواهند رفت.

پخش فیلم‌های اقتباسی از داستان‌ها و کتاب‌های مطرح ایران و جهان دیگر برنامه‌ای است که خوش‌اقبال از آن نام برد و افزود: در این برنامه که در ۶ روز به میزبانی سینما فرهنگ برگزار می‌شود با همکاری انجمن سینمای جوانان شیراز روزهای ۲۳ تا ۳۰ آبان ساعت ۱۶ تا ۱۸ ۶ عنوان فیلم اکران خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره شعردانایی، رونمایی از ۳۵ عنوان کتاب بریل برای اولین بار برای مراکز نابینایان شیراز با مشارکت موسسه فرهنگی و هنری مهرصبا، برنامه معاشرت، تور گردشگری با کتاب، کوچه باغ شهرستان کازرون، جریان شناسی شعر شهرستان کازرون و دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و استاندار فارس با اهالی کتاب و کتاب آرایی را از دیگر برنامه‌های سی و یکمین هفته کتاب در استان فارس برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها