دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
هفته کتاب فرصتی مناسب برای تکریم چهره های ماندگار ادبی است

گیلان - مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ارج نهادن به مقام چهره های فرهنگی را از رسالت های مهم کتابخانه های عمومی عنوان کرد و گفت: هفته کتاب فرصتی مناسب برای تکریم چهره های ماندگار ادبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، همزمان با آغاز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛ یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با حضور در منزل استاد محمد فارسی از شعرای برجسته گیلانی و پژوهشگر و محقق مطرح با وی دیدار کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این دیدار که با همراهی جمعی از معاونان و اعضای محفل ادبی دکتر معین انجام شد، هفته کتاب را فرصتی مناسب برای تجلیل و تکریم از اهالی شعر و ادب و چهره های ماندگار ادبیات گیلان دانست و ارج نهادن به آنها را از وظایف این اداره کل ذکر کرد.

در این دیدار همچنین محمد فارسی شیجان نیز با خوانش بخش هایی از اشعار گیلکی و فارسی درباره علت سرایش این اشعار مطالبی را ارایه کرد.

محمد فارسی شاعر و ترانه سرای گیلانی سال ۱۳۱۸ در شیجان، از روستاهای خمام به دنیا آمد. خدمات بسیاری از وی در آموزش و پرورش به جای مانده و با شغل شریف معلمی به مقام بازنشستگی نائل شد.

وی به زبان گیلکی و فارسی شعر گفته و از نوگرایان و پیشروان شعر گیلکی بشمار می رود.

کتابی با عنوان «نسیم نرم آواز» در سال ۱۳۷۵ از او به چاپ رسیده است؛ ضمن اینکه محمد فارسی در زمینه‌ی نقد اشعار نیز فعالیت داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها