سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
۸۳ باب کتابخانه در استان اردبیل فعالیت می‌کند

اردبیل - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ۸۳ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان فعالیت می کند.

پروانه رضا قلی‌زاده بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل اظهار کرد: ۶۶ باب از کتابخانههای عمومی استان زیر نظر اداره کل کتابخانههای عمومی و ۱۷ باب نیز به صورت مشارکتی با سایر دستگاهها راه اندازی شده است.

وی به بخش کودک کتابخانه‌ها اشاره و بیان کرد: تشویق به مطالعه و خواندن کتاب از سنین پایین نقش موثری در جانمایی فرهنگ مطالعه در جامعه دارد و بر همین مبنا تلاش شده است در تمامی کتابخانه‌ها بخش کودک راه‌اندازی شود.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با تاکید بر نوسازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی خبر داد: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و احداث اتاق‌های مطالعه هزینه شده و در کنار آن توجه به تجهیزات و امکانات برای ارائه خدمات به نابینایان و ناشنوایان نیز در اولویت قرار دارد.

رضاقلی‌زاده خواستار همکاری مسئولان ارشد در تکمیل کتابخانه نیمه کاره شهرستان پارس‌آباد شد و اظهار کرد: بیش از ۱۷ سال است که این کتابخانه بصورت نیمه‌کاره است که در صورت تکمیل و راه‌اندازی آن می‌توان اقدامات مناسب فرهنگی در این شهرستان را برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با ابراز امیدواری از مشارکت هم‌استانی‌ها در طرح‌های کتابخوانی عنوان کرد: انتخاب ۲ روستا از استان اردبیل به عنوان روستاهای دوستدار کتاب در کشور، انتخاب کتابخوان برتر وکتابدار نمونه کشوری از این استان نشان‌دهنده رشد و توسعه در این حوزه است.

رضاقلی‌زاده به برگزاری طرح «کتابخوان» و طرح عضویت رایگان بخشودگی جرایم دیر کرد ارائه کتاب به کتابخانه در طول هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره کرد و از اهدای خون توسط کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان دراین هفته خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها