سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
فعالیت ۱۰۴ باب کتابخانه عمومی در آذربایجان‌غربی/ رشد ۴۵ درصدی امانت در منابع کتابخانه‌ها

آذربایجان‌غربی - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۱۰۴ باب کتابخانه عمومی در قالب ۶۲ باب شهری و ۱۳‌ روستایی فعال است و پنج سالن مستقل نیز در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، خدیجه معصومی، ظهر سه‌شنبه، در مراسم بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی که در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۱۰۴ باب کتابخانه عمومی در قالب ۶۲ باب شهری و ۱۳ روستایی است و ۵سالن مستقل در استان داریم.

وی افزود: مساحت کتابخانه های عمومی استان ۴۷ هزار مترمربع است و دولت عزم جدی برای اتمام پروژه های نیمه تمام کتابخانه های عمومی استان دارد تا به افق گسترش فضای کتابخانه‌های عمومی استان که افزایش بیش از۶‌هزار مترمربع است، برسیم.

معصومی تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی ۷۴ کتابخانه نهادی وجود دارد که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خود در عضویت رشد ۲۰ درصدی و در میزان امانت منابع کتابخانه‌های عمومی رشد ۴۵ درصدی داریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی پویاتر نمودن کتابخانه‌های عمومی، بروزرسانی خدمات، ترویج کتاب‌خوانی در مناطق کم برخوردار، تمرکز بیشتر بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین کودکان و نوجوانان و توجه به طراحی فضای کتابخانه‌ها را از اهداف اصلی اداره کل در استان عنوان کرد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی کتابخانه های عمومی تبدیل فرهنگ کتابخوانی به یک گفتمان کتاب‌خوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی و ترویجی برای اقشار مختلف در آذربایجان‌غربی، گفت: توجه به شعار سال، تقویت فرهنگ بومی، توسعه کارآفرینی و خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر با مشارکت دستگاه‌های اصلی و سازمان‌های مردم نهاد از مهم‌ترین محوریت‌های برنامه‌های سی و یکمین دوره هفته کتاب است.

وی گفت: این رویداد فرهنگی، فرصت ایده آل برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، مطالعه و فرهنگ سازی برای افزایش سرانه مطالعه، نمایاندن جایگاه، خدمات و دستاوردهای کتابخانه‌های عمومی، انس و الفت عموم با کتاب و کتابخانه، گفتگو و تعامل اهالی فرهنگ، جریان سازی فرهنگی و.... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها