چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
قصه‌گویی باید از فضای آمفی‌تئاتری بیرون بیاید

کردستان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با اشاره به رویکرد عمومی‌سازی و مردمی‌سازی این دوره از جشنواره قصه‌گویی، گفت: قصه‌گویی باید از فضای آمفی‌تئاتری بیرون بیاید و خیابانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حمیدرضا گوهری پیش از ظهر چهارشنبه در افتتاحیه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سنندج اظهار کرد: استفاده از زبان قصه‌گویی موجب نهادینه کردن فرهنگ در سنین پایین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قصه‌های زیادی وجود دارد که باید برای بچه‌ها روایت شود، افزود: برای کودک این قصه است که می‌تواند بیانگر خوبی‌ها باشد، می‌تواند به او آموزش بدهد که در جامعه چه چیزی خوب و چه چیزی بد است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به رویکرد جدید این دوره از جشنواره که همان عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی است، گفت: روند قصه‌گویی در سال‌های گذشته بیشتر برای اعضای کانون بود، اما امسال با توجه به رویکرد عمومی‌سازی و مردمی‌سازی جشنواره، تلاش می‌کنیم تمام نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد و معلمان را درگیر کنیم.

قصه‌گویی باید از فضای آمفی‌تئاتری بیرون بیاید

گوهری یادآور شد: همچنین سعی داریم در روستاها به دنبال قصه‌های ناب باشیم، آن پدربزرگ و مادربزرگ روستایی را که قصه‌های خوبی در دل‌شان نهفته است به جشنواره بیاوریم و قصه‌هایشان را جمع‌آوری کنیم تا بتوانیم قصه‌های جدید از آدم‌های جدید بشنویم.

وی تاکید کرد: قصه‌گویی باید از فضای آمفی‌تئاتری بیرون بیاید و خیابانی شود، قصه‌گویی باید به مکان‌های تاریخی برود؛ در دل آن مکان‌ها می‌توان قصه‌های تاریخی گفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در ادامه با اشاره به رقابت ۴۰ قصه‌گو در مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، بیان کرد: پس از اعلام فراخوان این دوره از جشنواره ۱۴۰ اثر در بخش کتابخانه‌ای به دبیرخانه استانی ارسال شد.

گوهری با اشاره به بررسی و پایش آثار توسط کمیته داوری افزود: از این تعداد ۱۸ نفر در بخش ملی، مدرن و کلاسیک و بخش بزرگسال، ۱۵ نفر اعضا دختران و پسران، سه نفر در بخش زبان اشاره، سه نفر در بخش پدربزرگ مادربزرگ‌ها و یک نفر در بخش غزه، طی امروز و فردا به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایبنا، در راستای عمومی‌سازی و ارتقای فرهنگ قصه‌گویی، مربیان راه یافته به مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی در مدارس سطح شهر سنندج حضور پیدا کردند.

قصه‌گویی باید از فضای آمفی‌تئاتری بیرون بیاید

نظر به اجرای برنامه‌های متنوع بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در سراسر استان، مربیان قصه‌گوی استان در مدرسه استثنایی توکل سنندج نیز حضور پیدا کردند و برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز به اجرای قصه گویی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها