یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
کتاب «راهنمایی فلسفی برای میانسالی»

کتاب «راهنمایی فلسفی برای میانسالی» نوشته کی‌رن ستیا از سوی انتشارات گمان روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «راهنمایی فلسفی برای میانسالی» بر پرسش‌های هستی‌گرایانه میان‌سالی تمرکز دارد. این پرسش‌ها دربارهٔ فقدان و حسرت هستند، موفقیت و شکست، زندگی‌ای که رویایش را داشتید و زندگی‌ای که دارید. این پرسش‌ها دربارهٔ اخلاقیات و فناپذیری هستند، دربارهٔ پوچی دنبال کردن برنامه‌ها، حال هر برنامه‌ای باشند.

این کتاب تنها برای میان‌سال‌ها نیست، بلکه برای هرکسی است که با ماهیت تغییرناپذیری چون زمان تعامل دارد. این اثر با فلسفهٔ کاربردی سروکار دارد و نوعی تفکر فلسفی است که بر روی چالش‌های میان‌سالی تمرکز می‌کند.

در بخشی از کتاب اینطور آمده است: «به‌زعم شوپنهاور ما انسان‌ها، مثل آونگ، بین رنج و ملال پس و پیش می‌رویم. اگر پی هیچ آرزویی نباشیم، بی‌هدفیم و زندگی‌مان تهی است؛ افتاده‌ایم در مغاکِ ملال. اما اگر پی خواسته‌ای باشیم، خواسته‌مان لاجرم معطوف به نتیجه‌ای است که هنوز حاصل نشده. درست است که میلِ رسیدن به آن نتیجه به زندگی‌مان شکل داده، اما خواستنِ چیزی و نداشتنِ آن هم درد دارد. می‌خواستیم شبحِ ملال را بتارانیم، اما باز هم خودمان را محکوم کرده‌ایم به رنجیدن. این چرخه‌ی خودویرانگری که شوپنهاور ازش حرف می‌زند در سنین میانسالی دامن خیلی‌هامان را می‌گیرد، اما می‌شود آن را شکست».

کتاب «راهنمایی فلسفی برای میانسالی» توسط احسان سنایی اردکانی ترجمه شده و انتشارات گمان آن را در ۱۸۰ صفحه و به قیمت ۱۲۳ هزار و ۲۵۰ تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط