دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
ارزش ادبی، تصویرگری مناسب و داشتن پدیده‌های نو از شاخص‌های کتاب با کیفیت است

گلستان- زهره پری‌رخ نویسنده و منتقد کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: کتاب باکیفیت شاخص‌هایی دارد که «ارزش ادبی داشتن، تصویرگری مناسب و داشتن پدیده‌های فکری نو» ازجمله آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، ویژه‌برنامه جشن بزرگ «در مسیر دانایی، بر بال کتاب» به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گلستان و با همکاری شهرداری گنبدکاووس در محوطه برج آجری قابوس با حضور زهره پری‌رخ نویسنده و منتقد کتاب‌های کودک و نوجوان و جمعی از نوجوانان دوستدار کتاب این شهرستان برگزار شد.

در این جشن بزرگ زهره پری‌رخ نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان نیز در سخنانی کوتاه ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: خواندن یک کتاب باکیفیت بهتر از خواندن چند کتاب باکیفیت پایین است؛ زیرا اثربخشی یک کتاب باکیفیت بیشتر است.

وی افزود: کتاب باکیفیت شاخص‌هایی دارد که «ارزش ادبی داشتن، تصویرگری مناسب و داشتن پدیده‌های فکری نو» ازجمله آن‌ها است.

ارزش ادبی، تصویرگری مناسب و داشتن پدیده‌های نو از شاخص‌های کتاب با کیفیت است

همچنین در این مراسم مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، گفت: کانون پرورش فکری در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با استفاده از ظرفیت مربیان مجرب خود و نیز همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی مبادرت به اجرای این برنامه‌ها می‌کند.

الهه غیناقی افزود: هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت خوبی است تا همه مسئولان به‌خصوص دستگاه‌های حوزه فرهنگی به این مقوله و ترویج فرهنگ آن اهتمام جدی داشته باشند.

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به رشد فرهنگی جامعه کمک زیادی می‌کند، ادامه داد: هرچه سطح دانش کودکان و نوجوانان بالاتر برود آن‌ها می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.

غیناقی نقش کانون پرورش فکری را در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مهم دانست و ادامه داد: کانون به سبب مربیان مجربی که دارد می‌تواند مهارت‌هایی مانند قصه‌گویی، شعر، نقالی و روایت گری کتاب‌های را به نحو احسن آموزش دهند.

وی برگزاری این جشن را در راستای کمک به اهداف کتاب و کتاب‌خوانی در بین گروه سنی کودک و نوجوانان و آشنایی آن‌ها با چهره‌های شاخص کشوری حوزه کتاب دانست.

به گزارش ایبنا، سخنرانی شهردار گنبدکاووس، اجرای نقالی و آیین ذکر خنجر، سرودخوانی جمعی، اجرای جُنگ و سرگرمی، اهدای جوایز، برگزاری کارگاه‌های کتاب‌خوانی و تقدیر از کتاب‌خوانان برتر، از دیگر برنامه‌های اجراشده در این جشن بزرگ بود.

ارزش ادبی، تصویرگری مناسب و داشتن پدیده‌های نو از شاخص‌های کتاب با کیفیت است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها