جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
قصه‌های پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بهترین بستر نمایشنامه‌نویسی است

هرمزگان -  فرماندار بندرعباس گفت: قصه‌های پدربزرگ و مادربزرگ ها، بستر بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به نمایشنامه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، حبیب بهادری با حضور در جمع هنرمندان تئاتر استان هرمزگان در آیین سی و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان از ظرفیت نمایش‌نامه نویسی در هرمزگان گفت و افزود: سی و پنجمین جشنواره تئاتر در استان هرمزگان نشان از قوت کار و استمرار هنرمندان استان است.

وی ضمن سپاس ویژه از همه کسانی که چراغ هنرهای نمایشی را در این استان روشن نگه داشته‌اند اضافه کرد: نمایشنامه نویسی یکی از مهمترین ارکان تئاتر است که باید به شکل جدی و ویژه‌ای به آن پرداخته شود.

وی بیان کرد: ما اگر نگاه محلی و منطقه‌ای به این موضوع داشته باشیم قطعاً در سطح بین المللی حرفی برای گفتن خواهیم داشت. قصه‌های قدیمی به‌جا مانده از پدربزرگ و مادربزرگ های ما میراث فرهنگی و بستر بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به نمایشنامه است.

بهادری با اشاره به مطالبات جدی و اولویت هنرمندان هنرهای نمایشی استان در خصوص زیرساخت‌ها ادامه داد: آروز می‌کنم روزی بتوانیم در زمینه زیرساخت های هنرهای نمایشی با کمک شهرداران به مرحله‌ای برسیم که در استان شاهد سالن‌های حرفه‌ای تئاتر باشیم.‌

فرماندار بندرعباس در پایان گفت: هرمزگان در زمینه هنرهای نمایشی با توجه به پیشینه غنی اش، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و نیازمند حمایت و فعالیت‌های جدی در این زمینه است.

نمایش خیابانی، تجربه بی‌نظیر در تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر استانی بود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در ادامه این مراسم گفت: نمایش خیابانی، جشنواره امسال را به یک تجربه بی‌نظیر در تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر استانی تبدیل کرد.

اسماعیل جهانگیری بیان داشت: از حضور حماسی هنرمندان متعهد و عاشق فضای هنری تئاتر استان هنرخیز هرمزگان، همکاران محترم کادر اداری، اصحاب رسانه، اعضای دبیرخانه، هیئت محترم داوران و انجمن هنرهای نمایشی استان که مجاهدانه در این شرایط سخت، همراه و هم‌پای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند کمال تشکر دارم.

با اشاره به ویدئو پخش شده بیانات مقام معظم رهبری درباره تئاتر اظهار داشت: امروز جهان اسلام و انسان‌های آزاده بخاطر کودک کشی رژیم سفاک صهیونیستی درمندند و این اتفاق برای تمام ملت‌های دنیا روشن و برملا شد.

قصه‌های پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بهترین بستر نمایشنامه‌نویسی است

وی ابراز داشت: امسال یک اتفاق جدید رخ داد که در کنار تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی را برای نخستین بار تجربه کردیم که جشنواره امسال را به یک تجربه بی‌نظیر در تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر استانی تبدیل کرد. این اتفاق یک چراغ راهی برای ماست.

او ادامه داد: درخواست هنرمندان تئاتر استان از مسئولین اداری استان امروز این بود که با تعامل و همکاری پیام‌های خود را از طریق هنر نمایش به مردم منتقل کنند تا علاوه بر حمایت باعث شکوفایی و تعالی بیشتر این هنر شریف باشند. ما امسال با ۱۵ اجرا و هر اجرا در دو سانس شاهد اجرای ۳۰ نمایش در طول سه روز بودیم. که این اتفاق محصول وحدت و یکپارچگی خانواده هنر نمایش هرمزگان بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان گفت: امروز مدیریتی که در ساختار اداری استان حاکم هست، مبتنی بر تفکر بسیجی حاکم در استان است. بسیج یک ساختار سازمانی و تشکیلات ثابت نیست، بلکه یک اندیشه و فکر است که در همه جای جامعه جاری و ساری است. در حال حاضر بین دستگاه های فرهنگی و هنری هرمزگان یک تعامل، وحدت و همدلی بی نظیری وجود دارد که جای شکر و سپاسگزاری دارد. من از بابت انتصابات جدید رخ داده در ساختار اداری استان بسیار خوشحالم و عقیده دارم که این تغییرات به تحول استان کمک شایانی خواهد کرد و از استاندار محترم به علت این انتصابات کمال تشکر را دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها